Pentru că nu de puține ori ne ciocnim de întrebări legate de modalitățile de traducere a unui website, ne-am decis să le prezentăm aici pentru a fi la îndemâna celor interesați.

traducere-website

Giganții Google și Yahoo au adus pe piața online modalități diferite de traducere, în diferite limbi, a unui website. Google, prin browser- ul său Google Chrome, permite traducerea unui website. Această funcție este evidențiată prin apariția unei bare în partea de sus a browser- ului cu opțiunea de traducere. Pe de altă parte, Alta Vista Babel Fish de la Yahoo oferă posibilitatea de a traduce un website prin instalarea unui java script care permite traducerea conținutului unei pagini în șase limbi:engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană și portugheză.

Un concurent mai puțin cunoscut al Google și Yahoo în domeniul traducerilor a câștigat teren pe această piață. Este vorba de WorldLingo Website Translator, axat pe dezvoltarea serviciilor de traducere, ce oferă de acum suport pentru nu mai puțin de 90% din utilizatorii de internet din lumea întreagă care-și pot traduce site-ul în limba lor natală. Un alt punct forte al WorldLingo îl reprezintă posibilitatea de memorare a paginilor traduse în meniul Bookmark prezent în orice browser de internet.
Cele trei modalități de traducere a unui website sunt ușor de accesat și prezintă avantajul de a fi gratuite pentru orice tip de utilizator.

Dezavantajul constă în lipsa de acuratețe a informațiilor generate.

Ce aduce în plus un website bilingv?

Deținerea și promovarea unui website bilingv sau multilingv reprezintă un avantaj atât pentru creșterea vânzărilor și a profitului, cât și pentru promovarea afacerii și a imaginii dumneavoastră. Iar decizia de a traduce un website poate fi dată de motive ce țin de latura umană a afacerii, de existența unor colaboratori / parteneri sau chiar angajați străini, fie din dorința de extindere pe plan internațional.

Ambele cazuri se referă la situații profesionale, cu limbaj specific ce necesită perfecțiune. Aici devine necesară colaborarea cu o firmă specializată în traduceri.
Emiral Media își încurajează clienții să opteze pentru varianta cea mai eficientă: traducerea website-ului de o firmă specializată. Avantajele aduse de interacționarea cu un singur furnizor, colaborarea cu traducători testați, comunicarea rapidă și nemijlocită între echipa de web-designeri și traducători garantează diminuarea riscului asociat angajării unor furnizori necunoscuți și economisirea de timp și resurse.


Vorbim despre Zamzar, unul dintre cele mai eficiente instrumente online pentru conversia fișierelor.

Convertor online Zamzar

Sigur, există nenumărate astfel de softuri (instrumente online, dar și programe de sine-stătătoare), însă Zamzar se remarcă prin câteva caracteristici de invidiat, dintre care aș aminti suportul pentru fișiere de până la 100 Mb (asta pentru versiunea gratuită, abonaților fiindu-le permisă inclusiv conversia fișierelor de 1 Gb), păstrarea materialelor pe server pentru cel puțin 24 de ore și nu în ultimul rând, acceptarea unui număr impresionant de formate (documente, imagini, fișiere audio sau video, fișiere cad, cărți în format electronic sau arhive).

Mai mult, folosind Zamzar puteți descărca orice filmuleț de pe Youtube, Google Video, Myspace, Dailymotion, SpikedHumor și nu numai. Cincisprezece astfel de servicii sunt suportate pentru moment, utilizatorii având de ales între a uza de pagina zamzar.com sau de un bookmarklet compatibil cu principalele browsere web.

Conversia fișierelor folosind Zamzar

Chiar dacă unii cititori m-au rugat să nu mai pierd timpul cu explicarea unor lucruri relativ simple, dat fiind profilul acestui blog și publicul țintă, trebuie să spun câteva cuvinte despre utilizarea Zamzar.

Odată ce ați accesat www.zamzar.com este imposibil să nu observați în mijlocul paginii, pașii ce trebuie urmați pentru a realiza cu succes a conversiei.

I. Alegerea și urcarea pe server a fișierului pentru care doriți să realizați conversia.

Se face folosind butonul „Browse”, limita este de 100 de Mb (asta dacă nu vreți să vă abonați), iar formatele suportate sunt de ordinul zecilor (grupate în 7 categorii majore):

  • Documente: csv, doc, docx, eps, mpp, odp, ods, odt, pdf, pps, ppt, pptx, ps, pub, txt, rtf, vsd, wks, wpd, wps, xls, xlsx;
  • Imagini: bmp, emf, gif, jpg, pcx, png, tga, tiff, wbmp;
  • Fișiere audio: aac, ac3, flac, m4a, mp3, ra, ram, wav, wma;
  • Fișiere video: 3g2, 3gp, asf, avi, flv, gvi, m4v, mod, mov, mp4, mpg, rm, rmvb, vob, wmv;
  • Cărți în format electronic: cbz, cbr, cbc, chm, epub, fb2, lit, lrf, mobi, prc, pdb, pml, rb, tcr;
  • Arhive: 7z, tar.bz2, cab, lzh, rar, tar, tar.gzh, yz1, zip.
  • Fișiere CAD: dwg, dxf;

II. Alegerea formatului în care să se realizeze conversia.

Am să iau drept exemplu un fișier PDF (Portable Document Format), iar dacă o conversie în doc (Microsoft Word Document), odt (OpenDocument Text Document), rtf (Rich Text Format) sau txt (Text document) pare deja obișnuită (câți n-au auzit de pdftoword.com ?), Zamzar poate transforma acel fișier într-o suită de imagini bmp (Windows bitmap), jpg (JPEG compliant image), png (Portable Network Graphic) sau chiar într-un MP3, acolo unde documentul include și suport audio.

III. Introducerea unei adrese de e-mail, unde veți fi anunțați când s-a finalizat conversia.

Acest pas se adresează doar utilizatorilor neînregistrați (cei care beneficiază de serviciile gratuite). Dacă nu aveți încredere să furnizați o adresă de e-mail reală, puteți oricând miza pe o adresă temporară, de genul MeltMail.

Din momentul înștiințării, aveți la dispoziție 24 de ore în care puteți descărca fișierul (urmând link-ul din e-mail), după care acesta va fi șters de pe serverele Zamzar. Sigur, restricția nu se aplică plătitorilor.

IV. Ultimul pas reprezintă trimiterea comenzii de conversie, fapt ce implică acceptarea termenilor și a condițiilor de utilizare.

Au fost câteva discuții vizând o serie de precizări incomplete (s-a mers până la o posibilă pierdere a drepturilor de autor), iar în 2008 materialul a fost actualizat. În orice caz, citiți cu atenție.

De ce Zamzar?

Aruncând o privire pe site-ul respectiv, am reușit să lămuresc „misterul” care se ascunde în spatele acestei denumiri. Zamzar este inspirat de evoluția personajul Gregor Samsa, ilustrat de cunoscutul romancier german Franz Kafka în lucrarea sa „Metamorfoza”. Gregor Samsa, un comis-voiajor ce muncea să-și întrețină familia, se transformă în timpul somnului, într-o insectă gigantică, monstruoasă. O dovadă în plus a faptului că „evadarea din cotidian” nu se face întotdeauna în direcția scontată.

Cârcotașii vor spune despre Zamzar că este încă un produs aflat în stadiul beta al dezvoltării (dar luați aminte Gmail), condamnând lentoarea acestui serviciu (în funcție de mărimea fișierului trimis, durează și câteva ore până când veți primi un e-mail cu link-ul pentru descărcare), amintind poate și de unele erori survenite în timpul conversiei. Nu-i contrazic. Cine dorește garanții sau suport tehnic este liber să achiziționeze unul dintre cele trei tipuri de abonamente (Basic, Pro sau Business), dintre care ultimul asigură inclusiv criptarea fișierelor (128 biți SSL). Dar din nou, în viață cine-ți oferă garanții?


Mediile sociale – recenta componentă a mixului de afaceri ce a înregistrat o creștere cu 24 de procente față de ultimii trei ani- au devenit și în România un punct forte în promovarea unei afaceri în mediul online. Pe lângă deținerea unui website de prezentare a activității sau a produselor, prezenta și promovarea pe rețelele sociale devin un avantaj competitiv, atât pentru o afacere ce se află la începuturi, cât și pentru una în plină dezvoltare.

Rețelele sociale

Rețelele sociale reunesc persoane sau firme într- o platforma online și au rolul de a stimula interactivitatea dintre acestea. Principalele tipuri de informații prezente în acest mediu online sunt texte, fotografii și formate video.

În România, cele mai des folosite rețele sociale sunt Facebook, Twitter și LinkedIn.

Pentru o firma, prezența și frecvența în postările pe rețelele sociale sunt mai importante ca oricând. Au devenit un alt mod de promovare a imaginii, a produselor și serviciilor oferite și , de ce nu, de sporire a vânzărilor. Toate acestea se realizează datorită funcțiilor( adaptate la domeniul de activitate) pe care o rețea socială le poate îndeplini:

  • Marketing și Comunicare
  • Serviciu clienți
  • Vânzări

Rețelele sociale facilitează menținerea relațiilor cu clienții existenți, construirea de noi relații de colaborare, cunoașterea unor potențiali clienți. Promovarea poate deveni cu atât mai eficientă cu cât o firma investește în modalitățile publicitare puse la dispoziție de anumite rețele sociale, referindu- ne aici la campaniile sponsorizate.

Diversitatea este unul din cuvintele cheie pe care se axează rețelele sociale și care ar trebui, totodată, să ne determine să îndrăznim să ne promovăm ideile prin modalitățile puse la dispoziție de Social Media. Din diversitate derivă și accesul la diferite categorii de persoane, așadar creșterea posibilității de a- i descoperi cei ce fac parte din publicul nostru țintă.;

Consumul de rețele sociale a ajuns atât de important, încât accesul către acestea a fost ușurat de către producătorii de telefoane mobile prin introducerea unui buton pe tastatură destinat doar acestei operațiuni. Știrea publicată de Wall Street, chiar dacă este valabilă la nivel mondial și nu doar la nivelul României, ar trebui să determine eliminarea oricărui semn de întrebare în ceea ce privește puterea rețelelor sociale: „Accesul pe Facebook de pe dispozitive mobile a crescut cu 76% în 2011, echivalentul a 432 milioane de oameni intrând pe cea mai mare rețea socială în mod frecvent de pe terminale mobile”.

Cu un mesaj convingător, un plan de marketing bine pus la punct și un buget de promovare mai scăzut decât în cazul altor procedee, rețelele sociale devin un mod ceva mai interactiv de creare a unei identități, de fidelizare, de câștigare de noi clienți, fie parteneri.

Promovarea pe rețelele sociale nu este un procedeu dificil, de aceea nu negăm că poate fi dezvoltată și aplicată de un intern, însă de multe ori acomodarea cu diferitele rețele sociale necesită timp, răbdare și informare. E nevoie de o persoană atrasă de domeniu, inventivă, comunicativă, spontană și pregătită să răspundă cu prompt și diplomat la eventualele provocări și în cunoștință de cauză.

Online- ul este un spațiu vast, care înglobează oameni diferiți, afaceri din numeroase domenii, modalități de promovare variate. Prezența în mediul online nu este suficientă în afara unei promovări permanente, care se poate realiza fie prin intermediul unei prezențe active pe blog, fie prin optimizarea website- ului pentru motoarele de căutare, realizarea unor campanii sponsorizate Google AdWords, ori prin cea mai recenta metodă, rețelele sociale.


Domeniul online este unul dintre cei mai buni parteneri posibili în viața unui om de afaceri, în activitatea și succesul firmei acestuia. Deși întâlnim foarte mult scepticism în ziua de azi, iar neîncrederea este la un continuu nivel de creștere, dacă facem o cercetare amănunțită putem observa cu ușurință ca internetul a devenit una dintre cele mai bune soluții și unelte de promovare ale afacerilor existente. Este pur și simplu unul dintre cele mai potrivite domenii și soluții în care poți investi.

prezenta-online

Tot mai multi oameni accesează internetul zi de zi, căutând oferte și servicii indispensabile. Dincolo de toate aceste lucruri, trăim într-un timp în care ne dorim orice lucru acum sau cat mai repede posibil, iar de multe ori ne putem trezi în imposibilitatea de a avea lucrul dorit prin mijloace personale care pot implica puterea fizică sau financiară. Tocmai de aceea sunt asa multe magazine online (și numărul lor este încă în creștere ), tocmai de aceea toate domeniile de interes încep să fie incluse în această lume a internetului, iar aici putem vorbi foarte simplu de știrile zilnice ce ne țin la curent, de posibilitatea plăților online a facturilor (cu ajutorul cardului și serviciilor de online banking și nu numai), de cumpărarea și transportul lucrurilor dorite într-un timp scurt și eficient (indiferent de domeniul de activitate), ba chiar putem compara prețuri de la diferite firme concurente, ajungând la o decizie cat mai eficientă când vine vorba de costurile personale.

În toată această introducere dorim să evidențiem necesitatea, folosul și impactul pe care domeniul online îl are în viața noastră. Cu siguranță că orice investitor care are o afacere și a auzit de posibilitatea creării unui site s-ar putea gândi: „Dar la ce mi-ar folosi mie ?”. Sunt de asemenea multi oameni care ar putea spune: „Eu nu am nevoie de un site. Firma mea își desfășoară activitatea prin intermediul recomandărilor pe care le am deja”. Corect. Este posibil ca firma dumneavoastră să se descurce cu ajutorul recomandărilor din partea cunoștințelor pe care le aveți însă de ce sa nu gândim puțin mai departe de asta.

Astăzi, un site de prezentare este ca o carte de vizită prin care iți poți prezenta afacerea, serviciile pe care le oferi, un scurt istoric al firmei cu performantele la care ați ajuns în prezent, ofertele zilei, știri din domeniu, un formular de comanda online cât și datele de contact care ar putea fi necesare unei persoane ce este interesata de serviciile dumneavoastră. De asemenea puteți tine la curent clienții actuali cu noile oferte de preturi sau pachete promoționale, cu schimbarea de orar (în timp de sărbători și nu numai), cat și stabilirea unei programări (atunci când poate fi vorba de un cabinet stomatologic, un cabinet de notariat și orice domeniu de activitate care ar putea implica existenta unui interval orar ce trebuie respectat ).

Ba mai mult, dacă optați pentru un magazin online și afacerea va permite aceasta structura de site, acesta poate fi privit ca pe o vitrina a unui magazin de bunuri greu vandabile, cu un stoc nelimitat și virtual, ne- existent într-un spațiu fizic ce ar putea necesita o plata lunara de chirie, ce ar putea suporta diferite lucrări de construcție sau avarii ce ar necesita timp de efectuare, bani și care ar putea sa va pună afacerea într-un stand-by cu durata nedeterminata.

Pana la urmă, implicarea într-un proiect online include avantajul rar întâlnit al independentei fata de alte persoane sau situații ce ar putea apărea din neprevazut. Ca firmă de web-design și echipa care lucrează continuu în acest domeniu neafectat de criza, putem spune cu părere de rău însă ca încă exista însă tot felul de oameni și tot felul de firme ce pot dezamăgi, firme ce nu pun neapărat accentul pe feedback-ul 100% pozitiv al clientului, ci pun prețul mai mult pe câștigul personal și final al unui contract.

Domeniul online este unul extrem de profitabil însă trebuie sa fiți siguri ca faceți afaceri cu oamenii potriviți care se uita mai întâi la câștigul dumneavoastră, iar apoi la câștigul lor, deoarece un client mulțumit va aduce bunăstare financiară și emoțională, satisfacție în viata firmei care s-a ocupat de crearea site-ului respectiv. Prin urmare, sfatul nostru este sa apelați întotdeauna la firmele care au un „rod” pe aceasta piață de producție a domeniului online, piață ce ar trebui sa implice nu numai crearea, design-ul și promovarea online a unui site sau a unei afaceri, ci și urmărirea îndeaproape a satisfacției clientului.

În zilele noastre, faptele vorbesc mult mai tare decât vorbele, tocmai de aceea va sfătuim să verificați cu atenție lucrările precedente finalizate de firma respectivă, portfoliul, calitatea cu care s-a lucrat și atenția de care s-au bucurat beneficiarii .Suntem siguri ca dezamăgirea nu a existat dintotdeauna, ci aceasta este produsul lipsei de atenție cat și a lipsei de pasiune a celor ce au lucrat la un proiect (indiferent dacă este vorba despre domeniul online sau nu).

La Emiral Media știm că putem elimina această dezamăgire din viața clientului nostru, oferind servicii de calitate și suport permanent, în orice fel de situație neplăcută ce poate interveni.


Strategiile SEO au evoluat extrem de mult in ultimul an, mai ales dupa cele doua update-uri importante ale Google: Panda si Penguin. Zi de zi Google devine din ce in ce mai inteligent si specialistii SEO au fost nevoiti sa isi modifice toate strategiile si practicile pentru ca site-urile pe care le administreaza sa nu fie penalizate si pentru a avea in continuare rezultate bune in cautarile Google.

seo-2013

Iata cativa pasi de urmat, un mini ghid SEO care va va ajuta sa imbunatatiti rezultatele organice. Fie ca faceti SEO personal, fie ca doriti sa angajati o firma SEO din Romania care sa va ajute la aceasta activitate, urmatoarele sfaturi va vor fi de folos.

1. Analiza SEO

Nu incepeti optimizarea SEO fara o analiza temeinica. Este pasul care va poate ajuta sa treceti de la rezultate SEO mediocre la rezultate SEO foarte bune. Analizati cuvintele pentru care doriti sa apareti in motoarele de cautare. In primul rand ele trebuie sa aiba un volum de cautare indeajuns de mare incat sa aduca vizitatori pe site. Omptimizarea pentru cuvinte cu volum de cautare mic, nu face decat sa va iroseasca eforturile si resursele.

Dupa ce ati ales un numar de cuvinte care vi se par apropiate topicului despre care vreti sa scrieti, trebuie sa analizati pentru fiecare dintre ele competitia in cadrul cautarii Google. Analizati primele 10 rezultate si in functie de: cate de bine este optimizata pagina, Page Rank-ul acesteia, de varsta domeniului, de numarul de linkuri care vin catre pagina si catre domeniu, veti sti ce strategii SEO vor functiona si cat de greu sau usor va fi sa invingeti concurenta.

2. Continutul

Dupa ultimele update-uri si cu singuranta pentru a nu fi o victima a celor care vor urma trebuie sa aveti continut unic. Pare sa fie una din prioritatile Google. Exista atat de mult continut online duplicat, ca veti fi penalizat daca acesta se regaseste in paginile voaste. Deasemenea strategiile de baza pentru optimizarea SEO on-page raman valabile: cuvintele in url, cuvintele in tilu, in H1 si in primul paragraf din text.

3. Linkurile

Nu exista optimizare SEO si trafic organic, daca nu adaugati linkuri catre site-urile dvs. Noile updaturi Panda si Penguin au adus noi reguli referitoare la linkuri:

  • Diversificarea – linkurile trebuie sa fie din cat mai multe locuri: directoare web, directoare de articole, proprietati web 2.0, social bookmarking, forumuri, comentarii bloguri, filme online, etc. Deasemenea „anchor” textul trebuie sa fie cat mai diversificat.
  • Flux continuu si regulat – linkurile trebuie sa apara in mod constant si regulat, astfel ca daca se inregistreaza o crestere mare (de exemplu apar 1.000 de comentarii pe bloguri, sau linkuri din profile utilizatori forumuri) puteti fi penalizat
  • Semnalele din retelele sociale – Google pune accent in rezultalele sale pe semnalele social media, ceea ce inseamana ca trebuie sa aveti pagini si linkuri Facebook, Twitter si Google Plus

4. Verificare SEO

Dupa ce ati realizat primii 3 pasi nu va asteptati la rezultate SEO imediate. Trebuie sa aveti rabdare. Ele pot aparea in cateva zile, sau in cateva saptamani. Puteti utiliza diferite unelte care va arata cum au evoluat rezultatele dvs. in cautarile Google (de exemplu puteti sa fiti la un moment dat pe pozitie 200, apoi sa urcati pe 100, ca ulterior sa ajungeti in primele 20 de rezultate). Analizati si imbunatatiti. Astfel „Search engine optimization” (SEO) este un process continuu de a face mici modificari la paginile online si a aduce linkuri catre siteurile voastre.

Vazute individual, acestea nu par a avea mare importanta, dar cand ele sunt luate impreuna, vor avea un impact important asupra modului in care utilizatorii acceseaza site-ul si a rezultatelor acestuia in cautarile organice.


Emiral Media are blog. La șapte ani după ce a fost înființată. La un an distanță, după ce echipa care a stat la originea Emiral Media s-a relansat, într-o formulă extinsă și într-un spațiu modern.

Bine ați venit pe blogul Emiral Media

Este, dacă vreți, un pas firesc în încercarea noastră de a oferi soluții eficiente, adaptate necesităților clienților, transpunerea în practică a valorilor companiei unde spuneam că „devotamentul, determinarea și dialogul ce reprezintă cheia succesului Emiral”. Ori, ce spațiu este mai prielnic dialogului decât blogul? Ce cadru poate fi nimerit pentru schimbul liber de opinii și păreri decât un blog? Și nu orice blog, ci un blog tratat cu toată considerația cuvenită.

Ne place să recunoaștem sau nu, avalanșa de bloguri din ultimul timp (ZeList contabilizează peste 66.000 de mii), dintre care puține impresionează prin identitate sau consistența articolelor, riscă să arunce în derizoriu noțiunea de blog înțeleasă ca jurnal online și avem în schimb tot felul de recenzii (cu mențiunea că din prezentările succinte – uneori foarte succinte – lipsesc aprecierile critice), analize și interpretări ce l-ar face invidios pe însuși H.P. Lovecraft.

În plus, organizațiile au găsit de cuviință să răspândească până la refuz propriile comunicare de presă pe blogurile de profil și nu numai, servind (dacă nu procesului de anamneză, de reamintire), cel puțin… „procesului” lui Kafka, absurdul fiind la ordinea zilei.

Blogul Emiral Media încearcă să iasă din acest tipar, dorindu-se a fi un instrument, deopotrivă la îndemâna clienților sau a angajaților, o sursă de informare, de împărtășire a informațiilor și experienței acumulate în decursul ultimilor ani. Oferim, pentru că la rândul nostru ni s-a oferit, și încercăm să fim de ajutor.

Cui se adresează blogul?

Prietenilor Emiral Media în primul rând, celor care ne urmăresc pe Facebook, colaboratorilor și clienților noștri, tuturor celor care au 2-3 minute la dispoziție și dorința să afle, să învețe.

Ce veți citi pe blogul Emiral Media?

Sfaturi practice. Desprinse din experiența proiectelor anterioare, din discuțiile cu clienți sau venite ca urmare a solicitărilor voastre.

Ghiduri și tutoriale. Încercăm să oferim clienților cea mai bună asistență posibilă, un tutorial riguros alcătuit, însoțit de imagini sau prezentare video, fiind în măsură să clarifice din necunocute mai eficient decât o face un telefon sau un e-mail.

Noutăți din domeniul IT. Informații. Fără a fi un blog de știri, sau a avea pretenția de a le concura, credem că putem oferi un punct de vedere pertinent asupra evenimentelor din domeniu IT care ne influențează existența. Avem celeritatea de decela o știre din noianul de informații.

Analize SEO și de accesibilitate. După ce ne-am sfătuit, am decis să oferim (începând cu dată pe care o voi comunic ulterior), în fiecare săptămână, GRATUIT, o scurtă analiză site-ului sau blogului vostru, indiferent dacă sunteți persoană fizică sau juridică, dacă este hobby sau afacere.

Proiecte Emiral. Ar fi fost ilogic ca pe blogul Emiral Media să nu citiți nimic despre Emiral Media. Plus că ne mândrim cu proiectele realizate, cu site-urile din portofoliu, cu lista de clienți mulțumiți și cu membrii echipei Emiral pe care veți avea ocazia să-i cunoașteți mai bine prin intermediul acestui blog.

Aceste fiind spuse, vă urez un bun venit pe blogul Emiral Media.

1 19 20 21