Comunicarea în era Digital: instrumente de SUCCES pentru AFACEREA ta

Știai că numărul persoanelor care se conectează în online crește de la un an la altul? Aproape inutil

Știai că numărul persoanelor care se conectează în online crește de la un an la altul? Aproape inutil de spus că modul în care oamenii cumpără și vând este în continuă schimbare, situație care mută aproape integral marketingul în zona de digital. Ce înseamnă asta? Că dacă vrei să te conectezi cu cei pe care îi targetezi prin business-ul tău trebuie să te duci în locul și la momentul potrivit – în online.

Cum ții pasul cu tranziția comunicării în digital?

Adaptarea strategiei de marketing reprezintă un „must„ pentru orice business care vrea să fie relevant. Cu atât mai mult atunci când contextul de comunicare trece prin schimbări majore atât din punct de vedere al canalelor prin care se transmit mesajele, cât și prin prisma conținutului care trebuie adaptat la noile tipuri de „call to action”.

Instrumente și canale de comunicare în digital

Specialiștii în domeniu vin cu o înțelegere clară a felului în care fiecare campanie de comunicare în digital își poate atinge obiectivele stabilite. În funcție de strategia adoptată, pot fi alese instrumentele și canalele de comunicare. În toate acestea, ținem cont de faptul că la nivel mondial se înregistrează o tranziție a accesării online de la desktop spre terminale mobile.
Vă propunem ca în câteva rânduri să dezvoltăm puțin detaliile tacticilor specifice.

  1. Website – gândește-ți site-ul ca pe un bun imobiliar care-ți găzduiește businessul. Tu decizi cum TE PREZINȚI și VINZI. Design-ul și produsele/serviciile pe care le oferi sunt cele care îți generează reputația. Aceasta din urmă atrage creșterea vizibilității și a cererii pentru ceea ce oferi, iar în definitiv se reflectă în cifra ta de afaceri. Conținutul pe care te poți baza în strategia de pe website include blog, ebooks, infografice sau broșuri online prin care informezi și te implici activ în soluționarea problemelor uzuale cu care se confruntă clienții tăi.
  2. Social media: este locul în care îți promovezi brandul și conținutul relevant pentru businessul tău în sensul convingerii potențialilor clienți. Aici poți să folosești Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Pinterest, Google+, etc.
  3. Newsletter: dacă vrei să ții aproape clienții existenți și să îi cucerești pe cei indeciși nu uita de oportunitățile oferite de email marketing. Comunică eficient conținutul pe care vrei să îl promovezi, informează cu privire la oferte și evenimente organizate de tine sau redirecționează audiența  spre website-ul businessului tău.
  4. Aplicațiile mobile: care permit utilizatorilor să se conecteze la business-ul tău sau să cumpere online. În final această investiție înseamnă un click în minus pentru client și o vânzare în plus pentru tine.
  5. Entitățile digitale interactive: era digitală vine la pachet cu o puternică exploatare a inteligenței artificiale. Dacă vrei să fii cel mai căutat furnizor de expertiză în domeniul tău, chatbot-ul este noul tău agent digital de vânzări și customer service.

Cine și ce comunică?

Ai instrumentele și canalele de comunicare prin care informația ajunge la publicul-țintă în timp real, în mod facil și folosind cât mai puține resurse. Dar cine și ce comunică? Ai nevoie de un specialist în domeniu care să te ajute să maximizezi eficiența fiecărui act de comunicare. Fie că alegi să dezvolți intern sau să externalizezi acest serviciu, asigură-te că monitorizezi cu atenție atingerea obiectivelor. Experții Emiral Media îți pun la dispoziție un model care să te ajute să îți conturezi planul de comunicare digitală.

 

Strategia de Comunicare Online în 4 pași:

  • Cui te adresezi?
    Care este publicul tău țintă? Din ce comunitate face parte, ce afinități și preferințe are, la ce stimulente reacționează și cum? După ce te-ai asigurat că îți cunoști audiența și ai împărțit-o corespunzător pe segmente de interes, alocă proporțional resursele aferente.
  • Ce obiective ai?
    Vrei să capeți reputație sau angajamentul celor care te urmăresc deja, vrei să vinzi produse sau servicii, cauți new-business sau vrei să-ți fidelizezi clienții existenți. Pot fi toate sau doar unul dintre obiectivele enumerate, dar trebuie să știi cu claritate care este direcția pe care lucrezi și să măsori cu atenție resursele și rezultatele. Concret, îți poți măsura notorietatea pe Facebook în numărul de vizualizări, iar angajamentul în numărul de partajări;
  • Ce mesaje-cheie ajută la atingerea obiectivelor tale?
    În primul rând trebuie să comunici promisiunea și beneficiile colaborării cu tine. Concepe argumentele plecând de la obiectivele pe care ți le-ai setat și raportează-te mereu la cei din target. Fii atent să nu folosești inutil cuvinte ca ”gratuit” atunci când știi că publicul tău caută ceva calitativ, nu ieftin. Stabilește-ți un stil de comunicare care să te reprezinte, fie el de expert, comic, romantic sau ludic, important este să fii cons
  • Care sunt cele mai pertinente mijloace de comunicare?
    Alege instrumentele și canalele care corespund obiectivelor și publicului țintă. Acestea te vor ajuta să transmiți mesajele în mod eficient. Apoi stabilește bugetul și lucrează la planul editorial: când, ce, unde și cum comunici. Poți folosi un fișier Excel sau poți găsi aici template-uri pe care să le personalizezi.

 

Iar dacă vrei să-ți transformi ideile în realitate și ai nevoie de un partener de încredere, contează pe noi. Expertiza noastră în Strategie de Marketing Digital te duce de la obiectiv la rezultat.

Vino să facem Online-ul să lucreze pentru tine!