Deși este o tehnologie aflată la început de drum, mai-marii industriei spun că în scurt timp va deveni la fel de importantă ca aplicațiile de pe smartphone sau tabletă. 88% dintre români au auzit deja despre Inteligența Artificială, dar oare se gândeau acum câțiva ani că vor putea obține informații, face rezervări sau comanda produse într-o fereastră de chat?

Chatbot-ul, această specie de Inteligență Artificială, cunoscută și sub numele de talkbot, chatterbot, Bot, IM Bot sau agent interactiv, este un program computerizat care poate purta o conversație cu un utilizator uman, prin metode auditive sau textuale. El simulează în mod convingător comportamentul unui partener uman de conversație, folosind sisteme sofisticate care scanează cuvintele cheie recepționate, apoi extrage și redă dintr-o bază de date prestabilită cele mai potrivite cuvinte sau exprimări.

Ce știu să facă acești roboței pentru clienții tăi?

  • Comerț conversațional pre-vânzare: în 2018, 70% dintre românii care cumpără online* procedează astfel pentru a economisi timp. Agentul tău interactiv preia comenzi, procesează plăți și oferă clienților răspunsuri la întrebări importante: ”Aveți produsul acesta în stoc?”, ”De unde pot ridica produsul?” sau ”Cât costă livrarea?”
  • Serviciu clienți post-vânzare: Chatbot-ul se va putea ocupa meticulos de fiecare client în parte, lucru aproape imposibil uneori, mai ales în cazul afacerilor mici. Clienții tăi câștigă timp și le crește încrederea în brand-ul tău pentru că au parte de un serviciu impecabil fără să aștepte deloc!

Este Chatbot-ul tehnologia de care ai nevoie astăzi? Nu, este tehnologia de care aveai nevoie ieri și care îți astăzi îți va dezvolta business-ul pentru mâine.

Dacă oferi servicii, Bot-ul Superstar îți va cuceri clienții dinainte ca ei să-ți calce pragul fizic, pentru că el va elimina orice neclaritate care i-ar fi oprit pe drum. Chiar dacă discută cu un roboțel, el îi va invita la tine ”acasă”, unde vor fi tratați ca în familie: știu la ce să se aștepte!

Dacă ai un Magazin Online:

  • poți convinge o mare parte din cei 65% de sceptici care nu cumpără online* pentru că nu sunt siguri că produsele corespund realității
  • dintre consumatorii care cercetează înainte de a cumpăra, câștigi un segment de 23% care doresc un răspuns în timp real sau pe cei 20% care mai au răbdare doar câteva minute*
  • gândește-te și la cei 2% care au cumpărat mai multe electrocasnice în 2018 decât în 2017 sau la cei +6% care au cumpărat mai multe produse de fashion*: ambele categorii de produse necesită cercetare amănunțită sau specificații complexe pre-achiziție: convertești mai mult, mai ușor, mai rapid!

Dacă ai o pagină de Facebook: Chabot-ul din Messenger este deja acolo, trebuie doar să-l instruiești pe specificul business-ului tău. Uber și KLM l-au pus deja la dispoziția clienților pentru a oferi informații și a rezerva mașini sau zboruri. Iar Domino’s Pizza preia comenzi cu ingrediente personalizate. Ce-și poate dori mai mult clientul nostru mereu grăbit?

Știi cum se spune: vorba dulce mult aduce! Iar dacă ”roboțelul din fereastra de chat” părea un vis acum câțiva ani, noi îți facem cunoștință cu el astăzi, iar tu vezi rezultatele începând de mâine. Scrie-ne acum și hai să-ți facem brand-ul faimos!

*Sursa: studiu iSenseSolutions, GPeC 2018