8 caracteristici esențiale pentru magazinele online în 2017

1. Site Mobile First Dacă înainte ne puneam problema cum să facem un site responsive,  în 2017 plecăm

1. Site Mobile First

Dacă înainte ne puneam problema cum să facem un site responsive,  în 2017 plecăm cu site-ul făcut special pentru mobil care se adaptează pe orice rezoluție. Asta deoarece cam 35-40 % din comenzile online din 2016 au fost facute de pe telefonul mobil.

2. Ușor de navigat

Cumpărătorii online au la dispoziție câteva minute ca să achiziționeze un produs. De aceea, magazinul online trebuie să conțină categorii de produse, filtre, recenzii și întrebări frecvente care să ajute utilizatorul să ia mai rapid decizia de a cumpăra.

3. Imagini de calitate

Cumpărătorii doresc să vadă cât mai multe poze cu produsul, din diferite unghiuri. Asta deoarece imaginile vând, nu textul. Trebuie să le oferim utilizatorilor imagini de calitate care se încarcă într-un timp scurt.

4. Recenzii reale

92 % dintre cumpărătorii online citesc recenziile atunci când analizează un produs. Nici recenziile negative nu sunt neapărat rele. Ele atestă că recenziile sunt adevărate și necenzurate.

5. Oferte speciale

Oferă-le clienților promoții pentru a-i determina să cumpere mai mult și să petreacă mai mult timp pe site. O pagină specială de oferte ar putea să îmbunătățească nu doar vânzările ci și rezultatele SEO (de ex.: ai un magazin de piese auto, cu o pagină dedicată pentru oferte, și cineva caută “oferte piese auto”)

6. Produse relaționate

După cum zicea și Steve Jobs, “De multe ori, oamenii nu ştiu ce vor până nu le arăţi produsul”. Un simplu text de tipul “Ar putea să te mai intereseze și” provoacă în mintea cumpărătorului curiozitate și entuziasm.

7. Securitatea site-ului

Certificatul SSL stabilește o relație de încredere între proprietarul magazinului online și cumpărător. Consumatorii verifică dacă site-ul are https și un lacăt verde înainte de numele domeniului.

8. Politica de retur

Politica de retur o caracteristică esențială a oricărui magazin online. Conform unui studiu din 2016, 30% din produsele comandate online sunt returnate, 92% din clienți vor cumpăra iar dacă procesul de retur este ușor, 67% din cumpărători verifică pagina de retur înainte de a face o comandă.

 

VEZI PORTOFOLIUL DE MAGAZINE ONLINE