Cel mai fierbinte subiect al anului 2018 în Online-ul european: GDPR. Și e căldură mare, monșer! Investești în ceva ce nu-ți aduce profit, ba chiar ai senzația că îți va alunga clienții și îți va sărăci business-ul. Hai să vedem împreună, cum eviți catastrofa și bașca!, o și transformi în avantaj! Cu tot stresul ăsta, când ai urmărit ultima oară un meci de tenis?

Nu-i deloc o noutate această legislație a protecției datelor personale, balaur cu 7 capete al vremurilor noastre Online, ci există de peste 20 de ani. A luat ființă într-un 1995 care nu preconiza o asemenea dezvoltare a Internetului. Însă de atunci, comorile pe care le păzește, datele personale ale utilizatorilor, au deprins puteri inimaginabile și sunt vânate de răuvoitori. În 2016, când numărul de postări pe Facebook a depășit 3 milioane pe minut, balaurul a primit și el un refresh. El intră în vigoare pe 25 mai, iar antreprenorii noștri supereroi se gândesc acum care cap din 7 trebuie tăiat primul și cu ce preț.

Super-antreprenorule, am vești pentru tine: trebuie doar să te împrietenești cu balaurul. Vei vedea că îți aduce și beneficii: nu numai clienții, dar și partenerii, furnizorii, acționarii și angajații tăi se vor simți în siguranță și îți vor acorda votul de încredere. E cum zicea Zig Ziglar: ”Dacă oamenii te apreciază, te vor asculta, dar dacă au încredere în tine, vor face afaceri cu tine.”.

  • 22 de miliarde de SMS-uri trimise zilnic în lume
  • 5,2 miliarde de căutări Google în fiecare zi
  • Mai mult de 4 milioane de ore de conținut nou zilnic pe Youtube
    • Oare câte dintre aceste date personale sunt obținute cu acordul utilizatorilor?

Gândește-te numai că îi vei întreba ce fel de informații sunt dispuși să împărtășească cu tine, în loc să le culegi oricum, ca până acum. Iar dacă le oferi această opțiune, vor ști că te-ai pus la punct din punct de vedere GDPR: după ce colectezi aceste date, le vei stoca, procesa, gestiona și arhiva cu sfințenie. Și ce client e mai fericit decât acela care știe că brand-ului său preferat nu-i pasă doar de buzunarul lui, ci și de preferințele sale personale? Sătul de consumerismul ”oricât, oriunde, oricând și oricum”, va avea încredere în tine și te va vizita din nou, în detrimentul concurenței non-conforme.

Mulți dintre colegii tăi de breaslă vor continua să încerce să ”fenteze” balaurul, riscând nu numai sancțiunile prevăzute de GDPR, dar și pătarea imaginii profesioniste la care lucrează de zor, ca și antreprenori, parteneri sau angajatori. Înainte de a avea propriul business, ți s-a întâmplat cu siguranță să fii chemat la interviu de către companii cărora nu le oferisei datele tale de contact. Te-ai întrebat oare atunci de unde le-au obținut? Următorul candidat la echipa ta o va face, iar când va afla că totul este conform cu drepturile sale europene, vei câștiga un plus de încredere ca și angajator, dar și candidatura acelui puști genial pe care l-a interviewat și colegul de breaslă.

Și că tot vorbim despre aspectele interne ale business-ului tău, îți mai dezvălui un ”beneficiu ascuns” al GDPR-ului: atunci când treci în revistă procesele operaționale pentru a te asigura că sunt conforme cu noua legislație, notează-le deoparte pe cele pe care va trebui să le regândești acum. Sigur, știai de ceva vreme că ți-ar ușura viața, dar nu ai avut niciodată timpul sau motivația necesare pentru a le implementa. Bifează-le ca realizate pe măsură ce le pui la punct și informează-ți partenerii că ești GDPR-compliant: satisfacția e garantată, de ambele părți!

Iar pe tine te costă doar două-trei întâlniri cu specialistul în GDPR, câteva ore de reflexie asupra propriului business și implementarea unui plan de acțiune, toate spre binele business-ului tău. Până la urmă, nu sunt cheltuieli, ci investiții!

Așa că nu-i nici GDPR-ul atât de negru: hai să-l primim cu brațele deschise! Cu toții avem de câștigat.


 

1. Audierea propriilor date personale prin răspunderea la următoarele întrebări:

  • Ce fel de date cu caracter personal culege site-ul?
  • Unde se stochează toate aceste informații?
  • Pentru ce se folosesc datele?
  • Cine are acces la aceste date?

2. Informează-ți audiența

Creează sau updatează o pagină / secțiune declarația de confidențialitate în care explici ce fel de date personale colectezi și pentru ce sunt folosite, scurt, ușor de citit și înțeles. Încearcă să nu dai copy-paste la o variantă deja existentă, adaptează un text la business-ul tău și la informația pe care o deții.

3. Obține un acord (opt-in) necondiționat de alți termeni și condiții

Consimțământul care se cere pentru datele cu caracter personal ar trebui să fie prevăzut separat de acceptarea termenilor și condițiilor generale. Astfel, cererea de activare a consimțământului prealabil explicit trebuie separată și confirmată independent.

4. Acord (opt-in) granular

Utilizatorii ar trebui să poată să ofere consimțământul separat pentru prelucrare de date și separat pentru alte scopuri. Opțional, pentru fiecare tip de procesare se poate întreba permisiune pentru:

  • mesaj
  • email
  • telefon
  • cnp

Este esențial ca fiecare utilizator în parte să poată realiza ușor aprobarea consimțământului.

5. Permisiunea de retragere sau opt-out

Este esențial ca fiecare utilizator în parte să poată realiza ușor eliminarea consimțământului. În ceea ce privește experiența utilizatorului asta înseamnă că opt-out ar putea să consiste în retragerea selectivă a consimțământului către fluxuri specifice, ex: eliminare de la abonamentul newsletter, ștergere cont de client, etc. Să se ofere sau să se comunice posibilitatea utilizatorului de a cere ca informațiile sale personale să fie șterse.

6. Declarația de confidențialitate, termeni și condiții concise, transparente și ușor de accesat

Termenii și condițiile fiecărui site în parte ar trebui să conțină ca referință terminologia GDPR. În particular, modul în care informațiile ajung în posesia site-ului, la ce sunt folosite, cât timp aceste informații vor fi păstrare trebuie să fie transparente fiecărui vizitator în parte în declarația de confidențialitate. Cât de mult se vor păstra informațiile pe site (dacă se stochează) și în alte baze de date dacă este cazul, trebuie să se facă cunoscute.

7. Procesarea terței părți

Un proprietar de site / antreprenor online își poate da acordul pentru folosirea datelor personale ale clienților, dacă colectarea datelor se face direct de către o a treia parte, acordul se dă de către aceasta, indiferent că este agenție sau altceva, în contextul detalierii scopului prelucrării. De menționat este că agențiile fiind doar împuternicite să folosească datele site-ului (clientului), nu sunt răspunzătoare în fața legii GDPR, cel care răspunde de folosirea acestor date este proprietarul site-ului.


În Magazinul tău Online se întâmplă multe, zi de zi. Ești extaziat atunci când crește numărul comenzilor, dar durerea aproape că e fizică atunci când vezi mulțimea de coșuri abandonate: parcă cineva le-ar fi împrăștiat în mijlocul sufrageriei. Sunt vânzări pe care le-ai pierdut pe ultimii metri, nu prea știi din ce motiv, dar ți-e clar că nu-i de bine. Cum schimbi asta?

În România, o rată de conversie online fericită ajunge astăzi la 3%, pe când magazinul fizic convinge de 10 ori mai mulți clienți. Asta pentru că în mall, clientul poate vedea și atinge acei teniși sau ochelari pe care îi urmărește de câteva luni și se va despărți mai greu de ei dacă este indecis. Iar dacă lipsa de informații îl împiedică să cumpere, le va obține de la echipa din magazin.

În timpul petrecut de client în Magazinul tău Online, poți evita abandonul coșului cu ajutorul instrumentelor ca chat-ul, care poate crește de 3,5 ori șansele vânzării datorită interacțiunii cu un cunoscător; sau share-ul prin WhatsApp: va putea reține produsul cu variațiile preferate, chiar și după ce a părăsit Magazinul. Dar oare îl va cumpăra apoi?

Vânzările câștigate sunt cele mai analizate, în detrimentul celor pierdute: te străduiești constant să le oferi clienților cea mai bună experiență de cumpărare, dar te întrebi mai rar dacă și cum poți salva o comandă abandonată. Doar 14% dintre retailerii online participanți la un studiu Genesys din 2017 au transmis clientului prin e-mail produsele vizualizate în următoarele 24 de ore de la vizită, iar 74% nu au inițiat o comunicare către clienții care au abandonat un coș mediu de 850 lei în săptămâna ce a urmat. Vei rămâne în mintea clientului chiar și după vizită, dacă interacțiunea voastră nu ia sfârșit tot atunci. De-a lungul anului 2017, un Magazin Online dezvoltat și administrat de noi a recuperat 10,7% dintre coșurile virtuale amintite vizitatorului. Deci se poate! Iar șansele cresc și mai mult dacă oferi un bonus de „Welcome back”: un voucher, un produs gratuit, transport gratuit… Imaginează-ți puterea acestui instrument, știind că în România, 11 din 19,5 milioane de locuitori au acces la Internet, iar 1 milion sunt cumpărători online.

Experiența este mai importantă decât tranzacția în sine. Să ne imaginăm acel coș de 850 lei ca fiind o decizie complexă a clientului nostru: model, mărime, culoare. Acea decizie era deja luată, însă din X motive, a fost abandonată. Desigur, îi poți aminti de coșul cu produsul ales prin e-mail, iar dacă activezi și o campanie de remarketing, produsul îl va invita înapoi în Magazin în zilele ce urmează. Se va bucura să interacționeze din nou cu brandul tău, iar brandul tău se va bucura de viitoarele vizite.

Coșul tău este de multe ori la un pas să-și găsească cumpărătorul mult visat, iar Magazinul tău Online are la dispoziție toate instrumentele pentru a face performanță. Ajută-le, nu le lăsa să se înece la mal; vei vedea rezultatele acțiunilor tale în următoarele rapoarte de vânzări.


Ești antreprenor. În România. În 2018. Ești administrator, acționar, asociat, manager, vânzător, networker, comunicator, ambasador al propriului brand.

Mai poți? Sau, mai bine zis: le poți face pe toate, și bine? Este ”bine” suficient pentru afacerea ta?

42% dintre respondenții unei cercetări realizate de Ernst&Young despre outsourcing-ul european declară că reducerea costurilor operaționale se află în top trei motive pentru care aleg să externalizeze unele servicii din cadrul companiei.

Însă reducerea costurilor nu este singurul avantaj al externalizării. Ne putem imagina foarte ușor cât de mult se simplifică lucrurile atunci când nu mai ai de gestionat proiecte care nu țin neapărat de specializarea ta.

De exemplu, dacă ai un business în domeniul medical, conceperea unei campanii de comunicare nu este punctul tău forte. Atunci ai două opțiuni: angajezi un specialist sau apelezi la o agenție. Sigur, la prima vedere pare mai eficient să-ți gestioneze campaniile o singură persoană, parte din echipa ta. Începi procesul de recrutare, dar cum evaluezi candidatura unui specialist în comunicare, dacă tu ai studii medicale? Apelezi la o agenție de recrutare, așa-i? Apoi, ești sigur că noul tău specialist în comunicare va avea suficient volum de lucru în fiecare zi pentru a justifica o angajare cu normă întreagă? Prin acest proces analitic trec mulți antreprenori atunci când vine vorba despre o nevoie de resursă umană și servicii prestate. De cele mai multe ori, ajung la concluzia că este și mai ieftin, dar și mai eficient să externalizeze serviciul respectiv către o echipă de specialiști, decât să angajeze unul.

Și cum bine știm cu toții, mai multe creiere laolaltă vor avea un randament mai bun decât unul singur pentru a se confrunta cu provocările unui business. Ai auzit de teoria triplei restricții? Imaginează-ți un triunghi, iar laturile lui sunt ceea ce-ți dorești de la un proiect: costuri reduse, timp optim de execuție și performanță înaltă. Specialiștii spun că întotdeauna va exista un compromis care va rezulta în atingerea a doar două dintre aceste aspecte: dacă execuți rapid și ieftin, nu vei obține calitate; dacă produci rapid și calitativ, te va costa considerabil; dacă atingi performanța dorită cu costuri reduse, va dura mai mult decât de obicei.

Vestea bună este că, atunci când apelezi la o agenție, aceasta poate completa triunghiul sau poate acoperi cel puțin 2,5 dintre laturi. Cum așa? În primul rând, colaborarea cu o agenție te va costa considerabil mai puțin decât un salariu pe termen mediu-lung. În al doilea rând, într-o agenție profesionistă există întotdeauna un manager de proiect care se asigură că totul merge conform planului și că proiectul va fi livrat la timp. Iar în ceea ce privește performanța, îți vom dezvălui un secret: într-o agenție de profil, vei găsi cei mai buni specialiști, pentru că ei sunt întotdeauna la curent cu tot ce-i nou și inovator în domeniul lor și depășesc provocări la care nici nu te gândești, prin cercetare și perfecționare continuă. Dacă gândim ca paralelă exemplul specialistului în comunicare al unei companii de transporturi, să zicem, el va ști să se conecteze cel mai bine cu un public format din transportatori. În schimb, specialistul din agenție va ști să comunice către o audiență variată, pentru că expertiza sa va fi comunicarea în sine, nu o industrie anume.

Fii antreprenor! În România! În 2018! Fii administrator, acționar, asociat, manager, vânzător, networker, comunicator, ambasador al propriului brand! Dar fă toate acestea în mod smart: înconjoară-te de oameni care te completează acolo unde nu stăpânești subiectul, apelează la servicii de specialitate acolo unde nu ești expert și, mai ales, fii constant informat despre piața de servicii din jurul tău și cum te poate ajuta să-ți ușurezi viața de antreprenor! În România, în 2018.

Iar dacă ai nevoie de Online, noi îl facem să lucreze pentru tine. Scrie-ne, îți răspundem azi!

Pe curând!


Știai că una din 5 cumpărături online în perioada Sărbătorilor de iarnă este impulsivă, ci nu rațională?

Sau că zilele de 22 și 23 decembrie sunt cele în care cumpărătorii online fac cele mai multe achiziții?

Ce înseamnă asta pentru business-ul tău online și cum te asiguri că website-ul tău răspunde nevoilor raționale și emoționale ale vizitatorilor tăi?

Fie că ai deja o platformă de vânzare online sau te pregătești să o lansezi, noi îți venim în ajutor cu câteva trucuri pentru a-ți maximiza profitul în această perioadă propice. Apropo, știai că Deloitte previzionează că, anul acesta, vânzările online de Sărbători vor crește cu 18-21% față de anul trecut?

  1. Planifici și promovezi sau lași consumatorul să-și aleagă singur cele 14 cadouri preconizate de experți pentru acest an?

Își va cheltui oricum tot salariul pe globulețe cu sclipici, pulovere cu reni și cozonaci italienești. De ce să-ți mai bați capul să promovezi ceva ce oricum ”se vinde de la sine”?

Pentru că ”Vecinul” care vinde globulețe le-a agățat deja prin reclame, în care a adăugat un strat suplimentar de sclipici. Astfel, va convinge clientul să cumpere de la el. Pentru că renii ”Vecinului” par mai musculoși în fotografiile de prezentare. Pentru că acel Pannetone pare a avea mai multă cremă în reclama lui.

Așadar, începe chiar acum să construiești un calendar de promovare în Google și Social Media, pregătește conținut de impact și vinde mai mult sclipici, mai mulți mușchi de ren și mai multă cremă în cozonac decât ”Vecinul”.

  1. Website-ul tău e fresh, optimizat, pus la punct pentru a vinde eficient. Dar oare este pregătit pentru primul său val de vânzări de Sărbători?

În 2016, tentativele de fraudă în zona de e-commerce au crescut cu 31% în perioada 31 octombrie – 31 decembrie, față de 2015. Spune-i asta și administratorului site-ului tău și asigurați-vă că aveți o adevărată fortăreață online, pentru a-ți proteja clienții.

În afară de securitate, ești pregătit pentru explozia de vânzări din 22 și 23 decembrie? Ai un program de gestiune a relației cu clienții? Dacă nu, îți recomandăm noi unul ușor de folosit, cu implementare într-o săptămână și ieftin ca braga. Contactează-ne rapid!

  1. Ai securizat site-ul și l-ai promovat pe platformele de referință. Nu lipsește nimic?

Îmbracă-l în straie de Sărbătoare! Fă-l călduros, intuitiv și primitor pentru clientul înfrigurat care comandă de pe mobil în pauza de țigară, dar și pentru mămica iubitoare care va cumpăra cel puțin 1 din 5 cadouri fără a zăbovi prea mult. Dacă nu ai idei de decor, echipa noastră de web designeri experimentați te poate inspira.

Suntem aici să facem online-ul să lucreze pentru tine și revenim în curând cu idei de eficientizare pentru perioada de după Sărbători.

Până atunci, să ningă cu cadouri, dacă tot nu avem zăpadă. Ho! Ho! Ho!


Google a forțat introducerea conexiunilor securizate în ultimii doi ani, iar 2017 pare să fie anul când site-urile noi vor folosi HTTPS și SSL. Site-urile realizate anterior acestui moment vor fi obligate să se conformeze, instalându-și un certificat SSL, astfel încât să nu fie penalizate în ierarhia organică Google sau, mai neplăcut, browsere web importante precum Mozilla Firefox sau Google Chrome să nu vă întâmpine vizitatorii cu un mesaj de avertizare al cărei obiect îl face conexiunea nesecurizată. Asta ar aduce cu sine o rată de abandon ridicată, mai puțini vizitatori care interacționează cu site-ul nostru (completând un formular de cerere de ofertă, de exemplu) și, iarăși, o declasare în Google.

Pentru site-urile găzduite de Emiral Media și cărora le asigurăm mentenanța, am demarat acțiunea de instalare a certificatelor SSL de la Let’s Encrypt, complet GRATUIT.

 

VEZI PACHETELE DE ADMINISTRARE SI SECURIZARE

 

 

Ce înseamnă HTTPS?

HTTPS este acronimul pentru Hypertext Transfer Protocol Secure și reprezintă un protocol sigur de comunicare într-o rețea locală sau globală cum tinde să devină ecosistemul World Wide Web. Comunicarea printr-o conexiune HTTPS este criptată atât la nivelul clientului, dar și la nivelul serverului astfel încât răuvoitorii n-au cum să intercepteze informațiile trimise către server și noi avem garanția că datele site-ului accesat nu sunt falsificate.

 

Și ce înseamnă SSL?

SSL reprezintă acronimul pentru Secure Socket Layer și este interșanjabil cu TLS (Transport Layer Security). Ambele sunt protocoale de criptare a conexiunii în rețea.

Dacă un site dorește să cripteze conexiunea între client și server, soluția o reprezintă achiziția unui certificat SSL care conține o cheie de criptate ce va fi plasată pe server.

 

Ce urmărește Google?

Google susține energic trecerea cât mai rapid la conexiuni securizate (HTTPS) din 3 motive:

  1. Autentificarea;
  2. Integritatea datelor;
  3. Criptarea.

 

Autentificarea rezolvă problema veridicității site-ului, în condițiile în care apar zilnic clone ale site-urilor populare cu scopul de a deturna traficul legitim sau, mai grav, de a planta malware pe calculatoarele utilizatorilor neatenți. Trebuie să fim vigilenți, căutând din priviri pictograma cu lăcățelul verde înainte de completa orice fel de informații sensibile, apoi să verificăm certificatul SSL pentru a ne asigura că el corespunde site-ului pe care ne aflăm!

Integritatea datelor ne garantează că ceea ce accesăm pe site sau ceea ce ne-a transmis site-ul nu a fost alterat de persoane răuvoitoare, altfel un formular (precum pop-up, completat pe site), ar putea fi redirecționat spre o altă persoană decât administratorul legitim al site-ului.

Criptarea vizează securitatea datelor transmise de la client spre server (și invers), astfel încât o terță parte să nu le poată citi. Criptarea a devenit critică în cazul site-urilor de e-commerce, un punct obligatoriu de bifat pentru magazinele online case se bazează pe formularele completate de utilizatori.

 

Ce tipuri de certificate SSL există și cât costă?

Din punct de vedere tehnic, avem trei tipuri de certificate SSL:

  1. Single Domain (un singur domeniu);
  2. Multi Domain (până în 99 domenii și subdomenii);
  3. Certificat tip wildcard (pentru toate subdomeniile domeniului respectiv);

 

Cele mai folosite sunt certificatele SSL pentru un singur domeniu, numite și certificate DV (Domain Validated). Verificarea se face folosind doar numele domeniului și adresa de e-mail a deținătorului.

Varianta extinsă (certificat SSL EV) implică verificarea organizației care solicită certificatul, fiind necesară completarea unui formular tip, iar numele organizației apare în bara browserului (alături de pictograma cu lăcățelul verde).

 

Costurilor certificatelor SSL DV a fost întotdeauna substanțial mai mic decât în cazul versiunii extinse (SSL EV), aproximativ 10 euro/an față de 200 euro/an, dar grație inițiativei Let’s Encrypt (susținuți, printre alții de Google Facebook, Mozilla sau Automatic – compania aflată în avanpostul dezvoltării WordPress-ului), aveți posibilitatea de e beneficia de un CERTIFICAT SSL DV GRATUIT.

 

Este vital să fim cu toții pregătiți în 2017 pentru a face trecerea spre un internet mai sigur. Noi suntem aici pentru a vă susține. https://www.emiral.ro/


1. Site Mobile First

Dacă înainte ne puneam problema cum să facem un site responsive,  în 2017 plecăm cu site-ul făcut special pentru mobil care se adaptează pe orice rezoluție. Asta deoarece cam 35-40 % din comenzile online din 2016 au fost facute de pe telefonul mobil.

2. Ușor de navigat

Cumpărătorii online au la dispoziție câteva minute ca să achiziționeze un produs. De aceea, magazinul online trebuie să conțină categorii de produse, filtre, recenzii și întrebări frecvente care să ajute utilizatorul să ia mai rapid decizia de a cumpăra.

3. Imagini de calitate

Cumpărătorii doresc să vadă cât mai multe poze cu produsul, din diferite unghiuri. Asta deoarece imaginile vând, nu textul. Trebuie să le oferim utilizatorilor imagini de calitate care se încarcă într-un timp scurt.

4. Recenzii reale

92 % dintre cumpărătorii online citesc recenziile atunci când analizează un produs. Nici recenziile negative nu sunt neapărat rele. Ele atestă că recenziile sunt adevărate și necenzurate.

5. Oferte speciale

Oferă-le clienților promoții pentru a-i determina să cumpere mai mult și să petreacă mai mult timp pe site. O pagină specială de oferte ar putea să îmbunătățească nu doar vânzările ci și rezultatele SEO (de ex.: ai un magazin de piese auto, cu o pagină dedicată pentru oferte, și cineva caută “oferte piese auto”)

6. Produse relaționate

După cum zicea și Steve Jobs, “De multe ori, oamenii nu ştiu ce vor până nu le arăţi produsul”. Un simplu text de tipul “Ar putea să te mai intereseze și” provoacă în mintea cumpărătorului curiozitate și entuziasm.

7. Securitatea site-ului

Certificatul SSL stabilește o relație de încredere între proprietarul magazinului online și cumpărător. Consumatorii verifică dacă site-ul are https și un lacăt verde înainte de numele domeniului.

8. Politica de retur

Politica de retur o caracteristică esențială a oricărui magazin online. Conform unui studiu din 2016, 30% din produsele comandate online sunt returnate, 92% din clienți vor cumpăra iar dacă procesul de retur este ușor, 67% din cumpărători verifică pagina de retur înainte de a face o comandă.

 

VEZI PORTOFOLIUL DE MAGAZINE ONLINE

 


site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-administrare-site

site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-administrare-site

Întâlnesc deseori clienți care vor să mai taie din super-puterile unui site web sau ale unei campanii de marketing digital pentru a reduce cât mai mult investiția. Fără a înțelege cât de important este să definim obiectivul, să identificăm cauzele reale ale disfuncțiilor sau să planificăm fiecare pas pentru rezolvarea problemei, acești manageri sau antreprenori cer cu zâmbetul pe buze un site ieftin sau o campanie de promovare cu un buget de 500 de lei.

Dar un site ieftin este la fel de util precum un scaun cu două picioare lipsă. Pe de altă parte, un site performant, integrat într-o campanie SMART muncește pentru tine; adică îți recuperează investiția 100% și îți crește profitul clinicii suficient cât să muncești cu drag.

Cu toate astea, întâlnesc și mulți manageri care preferă să plătească pentru un site inutil, în loc să investească într-un mecanism eficient de conversie.

Iată câteva servicii de Marketing indispensabile atunci când vrei ca online-ul să lucreze pentru clinica ta și să-ți aducă mai mulți pacienți noi:

  1. Consultanța în marketing

site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-consultanta-marketing

Consultanța în marketing este recomandată de fiecare dată când: clinica ta se află într-un impas, ai nevoie de o prezentare online profesională sau vrei să schimbi strategia.

Ea pornește de la înțelegerea afacerii, definirea obiectivelor și identificarea celor mai potrivite soluții; continuă cu realizarea unor planuri de acțiune care să-ți ducă afacerea în punctul dorit și se termină cu un set de recomandări pentru creșterea continuă a performanțelor businessului.

Există cazuri în care managerii descoperă că se află pe un drum greșit după 5-6 luni de investiții. Asta se întâmplă atunci când nu acorzi atenția necesară viitorului clinicii tale. Așadar, dacă vrei să te asiguri că îți concentrezi eforturile de marketing pe lucrurile cu adevărat importante și că vei obține rezultatele dorite la final, consultă-te cu un specialist în Marketing încă de la început!

  1. Securizarea site-ului

site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-securizare-site

De ce ți-ar „ataca” cineva site-ul? Poate sună ireal, dar de multe ori site-urile nu sunt atacate pentru furtul datelor sau ștergerea site-ului, ci pentru utilizarea serverului în scopuri ilegale sau pentru trimiterea de spam. În plus, datele aparent inofensive sunt armele pe care hackerii le folosesc pentru inserarea de link-uri (black hat SEO), pentru a afla cine suntem și a descoperi ce parole avem la conturile importante. Da, poate fi vorba și de contul bancar. Un site securizat, protejat împotriva amenințărilor online te scapă de multe bătăi de cap.

  1. Optimizarea inițială pentru creșterea relevanței

site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-optimizare-site

Optimizarea inițială se face imediat după finalizarea site-ului și te ajută să obții un cost redus pe click în campaniile viitoare de promovare Google AdWords.

De asemenea, acest serviciu îți oferă acces la instrumentele Google Analytics, care te ajută pe tine să analizezi performanțele atinse, iar specialistul care administrează site-ul va putea identifica ușor paginile cu interes scăzut din partea vizitatorilor sau problemele tehnice.

  1. Administrarea site-ului

Dacă vrei să crești performanțele afacerii sau să rămâi pe linia de plutire, ai nevoie de un site funcțional 24/7, adaptat celor mai noi browsere web și actualizat (asta înseamnă că site-ul tău va fi la zi cu cele mai noi informații). Astfel, tu îți crești vânzările, iar pacienții au mai multă încredere în brandul tău.

Erorile, conturile de e-mail și link-urile nefuncționale, conținutul vechi… toate acestea alungă vizitatorii de pe site-ul tău. Un site corect administrat este un instrument performant, capabil să genereze profit.

  1. Promovarea

site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-promovare

Deși site-ul medical este un instrument de marketing extraordinar care transformă vizitele în programări la medicii clinicii tale, acesta trebuie susținut de campanii de promovare.

Pentru a aduce potențiali pacienți pe un site medical ai nevoie de campanii elaborate de Marketing Digital. Oricât de eficient și corect proiectat ar fi un site, munca lui începe abia după ce vizitatorul a ajuns pe site; iar atragerea de leaduri se face numai cu ajutorul campaniilor de promovare.

  1. Auditarea site-ului pentru îmbunătățirea performanțelor

site-ul-nu-mi-aduce-pacienti-noi-audit

Dacă facem o paralelă între medicină și marketing, acest audit reprezintă o serie de analize profesionale, a căror rezultate ne ajută să stabilim un plan de tratament. În marketing, „planul de tratament” reprezintă identificarea celor mai optime soluții pentru atingerea obiectivului setat și realizarea unui caiet de sarcini cu acțiuni bine definite, și delimitate în timp.

Pachetul de administrare include implementarea modificărilor convenite în caietul de sarcini și raportarea lunară a performanțelor obținute, astfel încât tot ce trebuie să faci este să te bucuri de rezultate.

Concluzii

Un site neadministrat, nesecurizat, care nu este susținut de campanii de promovare sau nu-ți oferă posibilitatea de a monitoriza rezultatele este la fel de inutil precum un scaun cu două picioare lipsă. Un site inteligent este acela care generează profit și îți ajută businessul să evolueze.

Așa că, decât să mergi săptămânal cu site-ul la reparat, mai bine investește în instrumente de marketing SMART încă de la început! Astfel, site-ul îți va trimite pacienți noi în clinică și vei economisi bani simultan.

Vizita la clinică începe din online, numai atunci când investești suficient în instrumentele de marketing potrivite și colaborezi cu specialiști capabili să facă online-ul să lucreze pentru tine!


website-medical-6-greseli

Numărul scăzut de pacienți veniți din online reprezintă o mare bătaie de cap pentru conducerea clinicilor. Un site medical are doar 5 secunde la dispoziție să-l impresioneze pe vizitator și să-l facă să vrea să afle mai multe despre clinica ta, serviciile disponibile sau medicii cu care colaborezi.

Așa că, atunci când potențialul pacient nu este pe entuziasmat de prestanța ta online, acesta „migrează” către site-ul altei clinici. Nu este suficient să ai un site care să se încarce repede.

Iată 3 elemente care îți scad numărul de pacienți:

  • Imaginile nepotrivite

Deși există secțiuni în site, unde este recomandat să prezentăm tehnologiile folosite, pacientul este mult mai interesat de doctorul care îl tratează. Imaginile cu încăperi goale, camere de examinare și instrumental frumos așezat transmit sentimentul că pacientul urmează să fie torturat.

Din acest motiv este recomandat ca site-ul să conțină fotografii care ilustrează blândețea cu care medicul își tratează pacienții, echipa de specialiști, mediul relaxant, pacienții zâmbitori șamd.

Clinica medicală trebuie să transmită sentimentul de siguranță, sănătate. Iar o imagine face cât o mie de cuvinte, nu-i așa?

Folosește fotografii și materiale video profesionale, clare, luminoase, corect decupate și la dimensiunile potrivite, astfel încât să nu fie afectată experiența utilizatorului sau viteza de încărcare a paginii web.

  • Site-ul nu este mobile-friendly (prietenos cu tableta și telefonul mobil)

Știai că oamenii pierd minim 3 ore pe zi în fața telefonului, mulți dintre ei folosindu-l în mare parte pentru a naviga pe internet? Când iau prânzul, când sunt la birou, când așteaptă metroul sau autobuzul, oamenii utilizează telefonul.

Pe durata vieții, un om petrece în jur de 8 ani socializând sau navigând pe telefon.

Așadar, designul site-ului trebuie să se adapteze în funcție de dispozitivul de pe care este accesat site-ul (telefon, tabletă, laptop, Smart TV). Un site care nu își adaptează designul oferă utilizatorului de mobil o versiune în miniatură a paginii web, din care nu va reuși să citească sau să vadă prea multe. Meniul arată haotic sau este incomplet, informația nu este afișată integral, iar vizitatorul pleacă dezamăgit către alt site.

Dacă vrei să convertești vizitele pe site în vizite la clinică, un site cu design adaptabil te va ajuta enorm.

prima-regula-cand-vrei-sa-cresti-numarul-de-pacienti-00099

  • Excesul de informații

Pentru pacient, mesajele inteligente sunt acelea foarte ușor de parcurs și de înțeles. Nimeni nu vrea să fie chinuit de texte aglomerate sau paragrafe kilometrice cu zeci de termeni medicali.

Numai un site care oferă valoare informației va fi pe placul pacienților.

Site-urile medicale joacă rolul unui translator, unui intermediar care facilitează comunicarea între pacient și mormanul de informație de specialitate. Dacă vrei să te faci ascultat de către pacient, trebuie să vorbești pe limba lui!

Alege paragrafe scurte, renunță la informația care nu este foarte relevantă pentru vizitator și folosește mesaje cât mai simple și ușor de înțeles!

Peste 83% dintre pacienți vizitează site-ul clinicii înainte de a face o programare. Profită de oportunitățile pe care ți le oferă online-ul!

Nu uita că vizita la cabinet începe în online!


Facem Online-ul Să Lucreze Eficient

Facem Online-ul Să Lucreze Eficient

Online-ul lucrează pentru multe companii. Poate sună a metaforă, dar el chiar lucrează ca un angajat în toată regula. Însă, așa cum există angajați care lucrează împotriva companiei care le plătește salariile, așa există și site-uri care lucrează împotriva celor care investesc în ele. Dar să începem cu începutul.

Un site care nu este susținut de campanii și nu lucrează pentru tine vine cu o mulțime de probleme.

Ce riști cu un site care nu lucrează pentru tine?

  1. Pierzi credibilitatea brandului;
  2. Pierzi vizitatorii care nu au timp să aștepte mai mult de 2 secunde să se încarce un site;
  3. Pierzi potențialii clienți care nu găsesc pagina de contact sau alte informații importante;
  4. Primești review-uri negative;
  5. Reputația brandului este distrusă;
  6. Pierzi mulți clienți din offline datorită zvonurilor șamd.

Iar pentru a nu citi o listă kilometrică cu potențiale probleme, iată 3 tipuri de site-uri care nu vrei să lucreze „pentru” compania ta:

infografic-ce-risti-cu-un-site-care-nu-lucreaza-pentru-tine-0002

Cum lucrează online-ul?

Să presupunem că obiectivul nostru este să creștem vânzările companiei cu 20%. Avem un site bine făcut, corect administrat, o campanie de Facebook și una de Email Marketing, ambele gestionate de specialiști. Toate aceste instrumente lucrează împreună și duc la îndeplinirea obiectivului final. Cum fac asta? Iată un exemplu mai jos:

  1. arrow-1Facebook Marketing: Selectăm audiența, o izolăm și interacționăm cu aceasta. Oamenii văd că avem valori comune, că le înțelegem problemele și că au nevoie de noi pentru a-și îndeplini dorințele. Așadar, cei interesați vor da LIKE paginii și vor urmări cu interes postările noastre.
  2. Website-ul: Prezentăm o ofertă ispititoare (ceva gratuit) pe o pagină dedicată (landing page: pagină cu numeroase elemente de conversie).
  3. Facebook Marketing: Promovăm oferta și îi trimitem pe vizitatori pe landing page.
  4. Website-ul: Convingem vizitatorii să ne ofere câteva date personale (email, telefon, nume etc.) în schimbul „cadoului” primit și astfel îi aducem în baza noastră de date.
  5. Email Marketing + Facebook Marketing: Oferim sfaturi utile și convingem leadurile să ne devină clienți.

Deși lucrurile sunt clare și par simple, există multe alte acțiuni în spatele unei astfel de campanii: cercetare, analiză, consultanță, definirea strategiei, crearea planului, realizarea paginilor de ofertă, administrarea site-ului, crearea de conținut nou pentru Blog, Facebook și Email Marketing, bannere, materiale video, gestionarea campaniilor de Facebook Ads, Boost-urile și multe altele.

Majoritatea antreprenorilor de succes preferă o investiție mai mare amortizată într-un an și care produce profit alți 2 ani, decât o cheltuială care nu vine cu vreun avantaj. Așa că, înainte să începi colaborarea cu băiatul care face site-uri ieftine, gândește-te cât de mult „te ajută” un site care nu lucrează pentru tine.

Un prieten mi-a spus odată următorul lucru: „Dacă aș avea un angajat-problemă care scade productivitatea întregii echipe, i-aș scrie o recomandare bună și l-aș trimite la una dintre firmele concurente”. Tu ce ai face cu un site-problemă care-ți sabotează businessul?

1 2 3 19