31 iulie 2018 este data de la care GDPR-ul mioritic beneficiază și de un cadru legal, reglementat la nivel local: Legea 190/2018. Am analizat noutățile față de legea-mamă, cea europeană, și te invităm să afli din acest articol cum îți poți asigura legalitatea business-ului. Ba mai mult, vei vedea și că nu-i GDPR-ul atât de negru pe cât pare!


GDPR-ul schimbă modul în care ne gândim la datele cu caracter personal, fie că ne aflăm în postura celui care le împărtășește sau a celui care le colectează. Câteva întrebări se ridică astăzi, la 3 luni după intrarea în vigoare la nivel european a acestei noi legi:


Deși este o tehnologie aflată la început de drum, mai-marii industriei spun că în scurt timp va deveni la fel de importantă ca aplicațiile de pe smartphone sau tabletă. 88% dintre români au auzit deja despre Inteligența Artificială, dar oare se gândeau acum câțiva ani că vor putea obține informații, face rezervări sau comanda produse într-o fereastră de chat?



Te-ai gândit vreodată cum ar fi să poți măsura în cifre calitatea interacțiunii clientului cu brand-ul tău?
În ultimul articol am arătat că dialogul cu vizitatorii în Online îți aduce beneficii solide în Offline și cât este de important să le arăți că nu reprezintă doar un număr de tranzacție pentru business-ul tău. Dar pentru a le oferi cea mai bună experiență de cumpărare, trebuie să le studiezi atent drumul parcurs și popasurile făcute.


Formularele de generare de clienți potențiali le oferă acestora posibilitatea de a se interesa de oferta ta, iar ție îți oferă posibilitatea de a obține date de contact pentru a păstra legătura cu ei.

Când clienții potențiali văd reclama ta pe Facebook, ei se pot abona pentru a cere mai multe informații despre afacerea ta, cum ar fi oferte de preț, newslettere, testare de servicii și multe altele.

La accesarea anunțului, clienții văd un formular care este deja completat cu informațiile din platforma Facebook: numele, numărul de telefon sau adresa de mail. Acest formular este ușor de completat de pe dispozitivele mobile, ceea ce îi face pe clienți să ajungă la tine cu ușurință.


Cum optimizăm rata de conversie a Magazinelor Online? La Summit-ul GPeC 2018 s-a discutat despre tendințele în UI/UX, standardizarea GDPR în online-ul românesc sau gestiunea comenzilor, dar tot conversia rămâne cea mai mare provocare a anului în eCommerce. Am bifat ”prezent” cu întreaga echipă de Marketing Online și am învățat atât de multe, încât nu ne putem abține de la a le împărtăși cu tine!

Dar înainte de a ”intra în pâine”, să vizităm brutăria. În România, eCommerce-ul lui 2018 a crescut cu aproape o treime față de anul trecut, mai ales pentru retailer-ii de fashion și auto. Cele peste 5000 de eMagazine mioritice înțeleg că românii se pricep din ce în ce mai bine la Online și încep să inoveze, să transforme procese și să comunice cât mai eficient cu deținătorii cardurilor aducătoare de profit.


Cel mai fierbinte subiect al anului 2018 în Online-ul european: GDPR. Și e căldură mare, monșer! Investești în ceva ce nu-ți aduce profit, ba chiar ai senzația că îți va alunga clienții și îți va sărăci business-ul. Hai să vedem împreună, cum eviți catastrofa și bașca!, o și transformi în avantaj! Cu tot stresul ăsta, când ai urmărit ultima oară un meci de tenis?


 

1. Audierea propriilor date personale prin răspunderea la următoarele întrebări:

  • Ce fel de date cu caracter personal culege site-ul?
  • Unde se stochează toate aceste informații?
  • Pentru ce se folosesc datele?
  • Cine are acces la aceste date?

2. Informează-ți audiența

Creează sau updatează o pagină / secțiune declarația de confidențialitate în care explici ce fel de date personale colectezi și pentru ce sunt folosite, scurt, ușor de citit și înțeles. Încearcă să nu dai copy-paste la o variantă deja existentă, adaptează un text la business-ul tău și la informația pe care o deții.

3. Obține un acord (opt-in) necondiționat de alți termeni și condiții

Consimțământul care se cere pentru datele cu caracter personal ar trebui să fie prevăzut separat de acceptarea termenilor și condițiilor generale. Astfel, cererea de activare a consimțământului prealabil explicit trebuie separată și confirmată independent.

4. Acord (opt-in) granular

Utilizatorii ar trebui să poată să ofere consimțământul separat pentru prelucrare de date și separat pentru alte scopuri. Opțional, pentru fiecare tip de procesare se poate întreba permisiune pentru:

  • mesaj
  • email
  • telefon
  • cnp

Este esențial ca fiecare utilizator în parte să poată realiza ușor aprobarea consimțământului.

5. Permisiunea de retragere sau opt-out

Este esențial ca fiecare utilizator în parte să poată realiza ușor eliminarea consimțământului. În ceea ce privește experiența utilizatorului asta înseamnă că opt-out ar putea să consiste în retragerea selectivă a consimțământului către fluxuri specifice, ex: eliminare de la abonamentul newsletter, ștergere cont de client, etc. Să se ofere sau să se comunice posibilitatea utilizatorului de a cere ca informațiile sale personale să fie șterse.

6. Declarația de confidențialitate, termeni și condiții concise, transparente și ușor de accesat

Termenii și condițiile fiecărui site în parte ar trebui să conțină ca referință terminologia GDPR. În particular, modul în care informațiile ajung în posesia site-ului, la ce sunt folosite, cât timp aceste informații vor fi păstrare trebuie să fie transparente fiecărui vizitator în parte în declarația de confidențialitate. Cât de mult se vor păstra informațiile pe site (dacă se stochează) și în alte baze de date dacă este cazul, trebuie să se facă cunoscute.

7. Procesarea terței părți

Un proprietar de site / antreprenor online își poate da acordul pentru folosirea datelor personale ale clienților, dacă colectarea datelor se face direct de către o a treia parte, acordul se dă de către aceasta, indiferent că este agenție sau altceva, în contextul detalierii scopului prelucrării. De menționat este că agențiile fiind doar împuternicite să folosească datele site-ului (clientului), nu sunt răspunzătoare în fața legii GDPR, cel care răspunde de folosirea acestor date este proprietarul site-ului.

1 2 3 20