Vești bune pentru cei care dețin sau intenționează să-și deschidă farmacii online. Din 24 aprilie, pot fi comercializate online medicamente fără reteță. Noutatea vine ca urmare a adoptării unor modificări în normele care reglementează înființarea, organizarea și funcționarea unităților farmaceutice.


„Cât e halatul? Dar halatul, cât costă, doamnă, halatul?”

De o bună perioadă am observat că lucrăm tare eficient cu cei pe care noi îi numim „clienți de strategie”. Adică cei despre care, atunci când îi calificăm pentru site, magazin online sau marketing de orice soi, ne asigurăm că au claritate pe strategia de business. Mai concret, verificăm dacă putem să pliem obiectivele de comunicare pe ceva ancorat în realitate. Or în caz contrar, acolo unde nu avem strategie, îi ajutăm să și-o construiască.

Ne confruntăm însă adesea cu situațiile în care oamenii refuză din start ideea de strategie și ne cer implementarea unui proiect punctual. Și pentru că noi suntem business, nu instituție de binefacere sau învățământ, nu avem ce face decât să punem online-ul în slujba clientului respectiv. Doar că peste câteva luni, acel client ajunge să ne calce din nou pragul. Cel mai adesea oamenii admit că au nevoie de marketing și că de data aceasta sunt dispuși să înceapă cu strategia. Însă nu puține sunt cazurile în care, cu privirea disperată, voce sugrumată și mâna pe portofel, oamenii ne întreabă: postarea domle, cât costă o postare?

Desigur, e dramatizare. Dar acela este momentul în care înțelegem că într-o piață prea puțin maturizată, în care unele agenții de digital vând postarea la bucată, este dificil pentru client să vadă valoare într-un serviciu atât de ignorat de antreprenorii din România: strategia.

Unde-i problema?

Trăim în România, iar asta ne ocupă mintea, timpul, spațiul de parcare, sala de așteptare la medicul de familie, spital sau ANAF. Când deschizi o afacere îți desenezi un business plan de care te ții într-o mică sau mare măsură. Alergi să mai reduci din taxe și impozite, cauți varianta optimă care să îți aducă profit. Dar aproape niciodată și nimeni nu bugetează acțiunile de marketing. Iar aici apare marea întrebare: într-o lume tot mai tehnologizată, în care afacerile nu există dacă nu au prezență în online, de ce nu te-ai gândi de la început la promovare? Pentru că suntem siguri că scopul afacerii nu este să ruginească pe un site frumos, smart și cu viteză mare de încărcare.

Soluții de comunicare

Ca în aproape orice problemă, comunicarea este soluția. Și începe de la dialogul cu specialistul în a cărui experiență și opinie trebuie să ai încredere. Dacă ești un antreprenor nemulțumit de rezultatele tale în online, dezamăgit de oportunitățile digital-ului, înseamnă că cel mai probabil ai așezat greșit pionii pe tabla de șah. Adică ai plecat la luptă fără strategie, fără să ții cont de concurență, de specificul clienților tăi, de nevoile lor reale și de mesajele la care rezonează aceștia.

Ce e de făcut

Lucrează îndeaproape cu specialistul în marketing online, analizează punctul din care ai plecat, locul în care ești în prezent și faceți o proiecție de viitor. Desigur, acest lucru te poate scoate puțin din zona de confort, însă este vremea să admiți că doar așa vine evoluția.

Ne pasă de tine ca nu doar să crești, ci să o faci sănătos și pe termen lung, motiv pentru care specialiștii Emiral în strategie și comunicare îți sunt la distanță de un email sau telefon.

Lucrăm împreună, ai echipa ta dedicată care te eliberează de stresul necunoscutului și care te ajută să experimentezi predictibilitatea rezultatelor din online.

Dar nu uita, dacă vrei să treci la următorul nivel trebuie să fii gata să construiești o strategie, nu să te repezi să afli cât costă halatul, sau mă rog – postarea.

 

Cu prietenie,

Mircea Săplăcan

 


Încheiem atât anul 2018, cât și cel de-al 13-lea an de activitate al agenției Emiral. Suntem entuziasmați de creșterea în cifre și reputație, dar punem valoarea cea mai mare pe oamenii care ne-au fost alături în toată această călătorie, pe conversațiile care s-au dovedit a fi atât de constructive.

Anul 2018 a adus provocări noi pentru Emiral. Ne-am dezvoltat ca echipă, am regândit portofoliul de servicii și l-am adaptat constant la nevoile clienților. Cu promptitudine și maxim profesionalism, am răspuns tuturor solicitărilor și am căutat inovații care să revoluționeze business-urile cu care interacționăm.

Mai mult ca oricând, am înțeles cât de important este să îți organizezi bine activitatea, să prioritizezi investițiile și resursele. Am văzut rezultatele dezastruoase ale lipsei de coerență managerială atât în sistemul privat, cât și în cel public. Așa că am decis să folosim know-how-ul strategic de care dispunem și să oferim servicii integrate care să îi ajute pe partenerii noștri să-și planifice, implementeze și monitorizeze comunicarea de business.

Am investit în specializarea echipei și am pus accent pe dezvoltarea personală și profesională, ca elemente de maxim impact în relația cu clienții. Iar rezultatele nu au întârziat să apară. Toate acestea au contribuit la consolidarea culturii organizaționale, astfel că în 2018 Emiral a ieșit pentru prima dată în public cu acțiuni de CSR.  

În 2019 ne luăm brand-ID, așa cum se cade unei agenții de digital care împlinește 14 ani. Revenim din vacanță cu o nouă identitate vizuală și cu forțe proaspete, gata să facem online-ul să lucreze pentru TINE!

Îți mulțumim că ai ales Emiral, partenerul tău în orice proiect digital. Îți dorim un an productiv, cu online creativ!

 

Cu prietenie,

Mircea Săplăcan și echipa Emiral

 


Să-ți faci timp să analizezi performanțele de anul acesta înseamnă să pui prima cărămidă la online-ul de succes de anul viitor. Cărămizile sunt proiectele, iar liantul este analiza ta specifică prin care îți verifici principalele elemente care au influențat afacerea ta în 2018.

Cum a lucrat online-ul pentru tine?

  1. Website up-to-date

Ți-ai intrat în ritm? Actualizezi site-ul de fiecare dată când schimbi ceva în compania ta, când intri pe o piață nouă sau când îți faci noi aranjamente de vânzare? Fie că lansezi un nou serviciu sau produs, fie că echipa ta se schimbă ori completează, toate aceste lucruri trebuie să se regăsească în secțiunile potrivite de pe website-ul tău.

  1. Câți au văzut brandul tău în online?

Asigură-te că îți analizezi corect imaginea ta în online. Verifică numărul de vizitatori și impactul din website, Facebook, LinkedIn și de pe celelalte platforme Social Media pe care le folosești. Raportat la numerele de anul trecut, cum a fost anul acesta pentru afacerea ta? Ce face diferența între imaginea brandului tău în online și cea a concurenților? Notează-ți aceste răspunsuri și discută-le cu echipa ta.  

  1. Câte touch point-uri noi ai creat?

Activitatea ta a generat apariții în presă sau pe bloguri? Ai investit în advertoriale sau interviuri care să prezinte cu acuratețe business-ul tău? Asigură-te că îți planifici anual o țintă din acest punct de vedere și apoi analizează rezultatele generate de aceste investiții. În felul acesta te asiguri că îți alegi canalele potrivite de comunicare și că îți selectezi mesajele cu impactul cel mai puternic.

  1. Câte solicitări ai avut?

Câți au devenit interesați de oferta ta? Din tabloul global de vizualizări, află câte interacțiuni s-au concretizat cu acces în paginile tale de ofertă sau cu plasarea produselor/serviciilor în coșul de cumpărături. Mai apoi, poți descoperi care este gradul de intenție pe care l-ai înregistrat în 2018. Discută cu echipa ta și vedeți ce puteți să îmbunătățiți la campaniile voastre pentru a crește acest procent.

  1. Câți au decis să lucreze cu tine?

Ce încasări ai avut în total din online? Dacă știi numărul celor care și-au exprimat interesul să descopere serviciile sau produsele tale, calculează procentul celor care s-au calificat și au cumpărat de la tine. Notează-ți și numărul și procentul, iar pentru 2019 îndrăznește să țintești mai sus. În definitiv nu pleci la drum nepregătit, așa-i? Ai o strategie gata de pus în practică și mult entuziasm pentru atingerea obiectivelor noi de business.

Iar dacă tu decizi că este vremea să aduci și profesioniștii în ecuație, noi suntem gata de provocare. Cu sprijin de la strategie la implementare, te ajutăm să desfășori campanii de succes care să îți aducă rezultatele dorite. Vino să vorbim despre ceea ce îți propui pentru 2019 și hai să lucrăm împreună la planul concret de activități.

 

Cu prietenie,

Mircea Săplăcan

 


Știu că sunteți cu gândul la concediu, dar nu despre hotelieri mi-am propus să vă vorbesc astăzi, cel puțin nu despre cei clasici. Ci despre cei care vin, se instalează la tine în birou și te scapă de multă muncă sau hârțogăraie inutile, ca tu să te poți pregăti de sărbători așa cum trebuie. Sună bine?

Săptămâna aceasta am tot povestit cu antreprenori care caută un sistem de gestiune și facturare pe care să îl poată integra în magazinul lor online. Adică o soluție care la vânzare să scadă stocul, să emită factură și să o livreze clientului în mod automat.

Desigur că putem face asta pentru voi! Ba chiar mai multe. Știm soluția ideală care elimină până la 80% din tot ce înseamnă munca manuală cu acte, încasări, stocuri, facturi, inclusiv contabilitate. Îți echipăm magazinul online cu cel mai popular soft de gestiune și facturare în rândul antreprenorilor mici și mijlocii din România.

Ce obții când integrezi magazinul online cu Smart Bill?

Ai actualizare în timp real: atunci când încarci un stoc în aplicație, modificările se transmit automat în stocul din magazin.

Ai integrare cu eMAG Marketplace: adică aplicația emite dintr-un clic facturile, le pune în conturile eMAG ale clienților și scade stocul automat.

Ai evidența livrărilor: încărcarea borderourilor de la curieri în aplicație se face cu o corelare automată între facturi și încasări.

Ai costuri mai mici: integrarea magazinului tău online cu Smart Bill reduce volumul de muncă echivalent a două persoane.

Ai toate motivele să te concentrezi pe business: integrarea aplicației îți face viața mai ușoară, ca tu să poți să-ți analizezi concurența și să începi să lucrezi la strategia potrivită pentru publicul tău.

Iar ca să te asiguri că magazinul chiar vinde pentru tine, echipa Emiral Media te ajută să gândești și implementezi cele mai eficiente planuri de marketing digital. De la strategie gata de pus în practică și până la campanii de promovare pe termen scurt și lung, specialiștii noștri îți învață site-ul să lucreze la atingerea obiectivelor tale de business.

Nu pierde vremea, sună și află ce putem să facem pentru tine. Venim cu all inclusive pentru magazinul tău online.

 

Cu prietenie,

Mircea Săplăcan


Știi că vine iarna atunci când vezi prima ninsoare sau tradiționala reclamă cu genericul „Sărbătorile vin” și camioane luminoase. Fără ezitare te-ai gândit deja la cei care l-au îmbrăcat pe Moș Crăciun în culorile brandului. Ei sunt cei care an de an dau tonul materialelor de promovare pe tema sărbătorilor de iarnă.

Nu știu alții cum sunt, dar eu rămân mereu fascinat de această reacție unică și imediată a publicului. Iar în căutarea răspunsului pentru întrebarea: „De unde vine importanța brandului?” am găsit câteva elemente de urmărit pentru noi toți cei care vrem să creștem reputația propriei companii.

Raportul Promis-Livrat: Rămâi loial promisiunilor pe care le faci clienților. Chiar dacă obiceiurile de cumpărare ale acestora se schimbă constant, angajamentul tău trebuie să rămână neschimbat. Asta înseamnă că experiența pe care o așteaptă clienții trebuie să se ridice de fiecare dată la nivelul așteptărilor sau, de ce nu, să îl depășească. Ține cont de faptul că Managementul Reputației este unul dintre pilonii principali ai identității unui brand. Serviciul Clienți, politicile companiei, conformitatea cu GDPR, certificările sau premiile obținute îți vor construi o reputație, iar tu trebuie să te asiguri că păstrezi standardul în toate acestea.

Poziționare: Nu ai cum să răspunzi unor nevoi pe care nu le cunoști. Alocă-ți timp și documentează-te bine. Află când, unde și cum așteaptă clienții, echipa și partenerii să acționezi, apoi construiește-ți strategia în consecință.  

Brand cu personalitate: Explorează oportunitățile online-ului și lasă-ți brandul să se exprime liber. Folosește eficient, în funcție de publicul țintă, website-ul, conturile din social media sau aplicațiile mobile și evaluează constant performanța ta. Grafica, tonul, conținutul relevant și consecvent – toate acestea sunt amprente ale brandului tău asupra consumatorului.

Inspirational Business Story: Fii autentic, împărtășește procesul de creștere al business-ului și nu evita să vorbești despre ambiții, reușite, dar și despre situații de criză. Potențialul brandului tău stă și în capacitatea de a te adapta atunci când piața o cere, de a fi perseverent mai ales într-un context nefavorabil ție.  

Brand Artifacts: Înțelegem prin asta orice instrument care poate fi văzut, auzit, atins, gustat sau mirosit și poate fi folosit pentru a proiecta relația dintre tine și publicul tău. De exemplu, logo-ul este unul dintre cele mai importante artefacte vizuale, unul dintre cele care te diferențiază de altfel de competitorii tăi. Dar tot aici intră culorile, fontul, grafica, produsele în sine și, de ce nu, clienții tăi. Asigură-te că oferi o experiență remarcabilă și memorabilă.

Vorbim însă despre un proces care cere timp. Știu că în această perioadă timpul, atenția și resursele tale se concentrează pe strategia de business pentru 2019.

Tocmai de aceea îți propun un parteneriat care îți ofertă brand ID-ul câștigător în piața ta. Specialiștii de la Emiral se pun în slujba obiectivelor afacerii tale, proiectează împreună cu tine și apoi construiesc podurile necesare pentru ca tu să vinzi repede și smart.

Cum facem asta? Scrie-mi sau sună direct la Emiral – apoi planificăm împreună cum să facem online-ul să lucreze pentru tine.

 

Cu prietenie,

Mircea Săplăcan    

 

 


Ai observat că atunci când vorbești cu ceilalți primești reacții de tipul: „Sună bine”,, „Înțeleg” sau „Are sens„? Felul în care oamenii descifrează mesajul primit de la tine spune foarte multe despre profilul lor senzorial. Cu alte cuvinte, capacitatea de a transforma un simplu vizitator din online în client depinde de felul în care mesajul tău se potrivește cu percepția senzorială a acestuia.


Povestea a început acum câțiva ani, când am înțeles că se impune să armonizăm strategia de comunicare și marketing cu planul de business. Hotărât și conștient că decizia înseamnă acțiune, am comandat un studiu de piață și o strategie. Produsele primite au fost atât de vagi încât efectiv nu am avut pe ce să conturăm un plan de acțiuni. Eu am ales să transform ceea ce părea un eșec într-un succes. Așa am descoperit potențialul gândirii strategice al echipei Emiral Media.


Știai că numărul persoanelor care se conectează în online crește de la un an la altul? Aproape inutil de spus că modul în care oamenii cumpără și vând este în continuă schimbare, situație care mută aproape integral marketingul în zona de digital. Ce înseamnă asta? Că dacă vrei să te conectezi cu cei pe care îi targetezi prin business-ul tău trebuie să te duci în locul și la momentul potrivit – în online.

Cum ții pasul cu tranziția comunicării în digital?

Adaptarea strategiei de marketing reprezintă un „must„ pentru orice business care vrea să fie relevant. Cu atât mai mult atunci când contextul de comunicare trece prin schimbări majore atât din punct de vedere al canalelor prin care se transmit mesajele, cât și prin prisma conținutului care trebuie adaptat la noile tipuri de „call to action”.


31 iulie 2018 este data de la care GDPR-ul mioritic beneficiază și de un cadru legal, reglementat la nivel local: Legea 190/2018. Am analizat noutățile față de legea-mamă, cea europeană, și te invităm să afli din acest articol cum îți poți asigura legalitatea business-ului. Ba mai mult, vei vedea și că nu-i GDPR-ul atât de negru pe cât pare!

1 2 3 21