nu-am-timp-boala-antreprenorilor-003

Nu am timp – boala antreprenorilor!

Nu am timp – boala antreprenorilor! La vârsta de 19 ani, munceam 8 ore pe zi, petreceam alte

nu-am-timp-boala-antreprenorilor-003

Nu am timp – boala antreprenorilor!

La vârsta de 19 ani, munceam 8 ore pe zi, petreceam alte 8 ore la cursuri și vreo 2 ore studiam acasă. Dacă adăugăm timpul pe care-l pierdeam pe drum, îngrijirea personală și treburile casei, îmi mai rămâneau cca. 4 ore pentru somn. Și-mi făceam timp și să petrec cu prietenii sau colegii de facultate. A funcționat foarte bine. Timp de o săptămână. Apoi mi-am dat seama că nu am timp. De fapt, nici banii nu-mi ajungeau să mă întrețin, nu ieșeam, întrasem în depresie și am avut 5 restanțe în semestrul respectiv. Nu se potrivea deloc cu ceea ce visam: să îmi iau examenele cu brio, să mă odihnesc și să duc viața de student la care visasem.

Îmaginează-ți un tip care are o afacere mică și lucrează non-stop. Munca multă nu va aduce milioanele la ușa lui… sau la a ta. Timpul este un lux și n-ai voie să-l irosești. Un antreprenor poate lucra 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Dar să-ți dau un exemplu: Facebook a cumpărat Instagram, o firmă cu 13 angajați cu un miliard de dolari. Pe de altă parte, știu firme cu 30 de angajați care se chinuie să supraviețuiască.

  • Cheia succesului nu este munca multă, ci eficiența.

nu-am-timp-boala-antreprenorilor-004

Există o diferență majoră între a fi ocupat și a fi productiv. Poți fi ocupat și fără să fii productiv. Productivitatea este despre cum să scoți cât mai multe beneficii din orice cantitate de energie investită, oricât de mică ar fi ea.

Vorbim mai mult despre cum îți manageriezi viața, decât despre cum gestionezi o afacere.

Un prieten, Ionuț, m-a provocat la un moment dat să îmi măresc productivitatea. Am redus munca mea de 60 de ore pe săptămână la 30 de ore și mi-am îmbunătățit și rezultatele în același timp.

Așadar, înainte să trec la subiect, vreau să ții minte 5 obiceiuri care dau rezultate imediat ce ți le însușești. După aceea îți voi prezenta alte două obiceiuri importante la care am renunțat pentru a scăpa de acest NU AM TIMP.

  • Organizarea este primul pas către succes! Perseverența fără organizare este haos. Planifică-ți fiecare minut al zilei, cu o seară înainte!
  • Una din regulile care-mi guvernează existența sună cam așa: „Indiferent de scuză, trebuie să răspund pentru fiecare minut irosit”.
  • Niciodată nu mi-am calculat munca în bani, ci în bani/timp învestit + efort depus. Te sfătuiesc să faci la fel. Dacă trebuie să alegi între cei 2000 de lei făcuți în 10 ore și cei 1000 de lei făcuți în 30 de minute, nu sta prea mult pe gânduri!
  • O altă regulă pe care o aplic este „mai mult (efort, timp, bani) nu înseamnă neapărat mai calitativ/productiv”.

Uneori, less is more!

nu-am-timp-boala-antreprenorilor-005

  • Angajează specialiști! Imaginează-ți numai cât timp, bani și energie ai investi dacă ai alege să-ți faci singur site-ul! Dacă te concentrezi pe ceea ce știi cel mai bine să faci și lași lucrurile la care nu te pricepi în mâinile specialiștilor profitul va fi mult mai mare. Dacă ai avea de ales între a încheia mâine la prima oră un contract de 5000 de euro și a face curățenie în apartament, ai plăti 200 de lei cuiva săptămânal pentru a scăpa de grija hainelor aruncate și a vaselor din chiuvetă?

Profit de acest punct, și-ți prezint câteva dintre serviciile Emiral care te-ar putea ajuta să economisești timp:

Creare Magazin Online sau Creare SitePromovare FacebookCampanii Google AdwordsAplicații Web Personalizate.

Ai mai mult timp decât crezi. Pare simplu, dar te previn că nu-ți va fi ușor să te obișnuiești să trăiești așa dacă ai trăit atâta vreme cu această „criză de timp”.

Iată și cele 2 obiceiuri la care am renunțat pentru a-mi eficientiza timpul:

  • M-am oprit din a lucra peste program și mi-am mărit productivitatea.

Te-ai întrebat vreodată de unde vin cele 40 – 50 de ore de muncă săptămânală?

În 1926, Henry Ford, fondator al companiei Ford Motor, a realizat un experiment și a avut rezultate foarte interesante. Când reduci numărul de ore lucrate de la 10 la 8 h/zi și numărul de zile de la 6 la 5/săptămână, productivitatea crește. Muncești mai mult, scazi productivitatea. Uimitor, nu-i așa?

Data viitoare când te întrebi de ce nu ești productiv, gândește-te că este posibil să fii unul dintre cei 70% care nu dorm suficient.

nu-am-timp-boala-antreprenorilor-001

Știai că Leonardo da Vinci obișnuia să doarmă la prânz și să doarmă mai puțin noaptea? Nici Thomas Edison nu sărea peste somnul de la prânz. Cât despre Napoleon, somnul de la prânz era activitatea lui preferată. Și lista oamenilor importanți din istorie care aveau acest obicei este mult mai lungă:  Eleanor Roosevelt (soția Președintelui Franklin D. Roosevelt), John F. Kennedy, John D. Rockefeller, Winston Churchill și așa mai departe.

Sursă: 5 reasons why you should take a nap every day

  • Am încetat să spun „DA” la orice.

După cum spune miliardarul Warren Buffett, „Diferența dintre oamenii de success și adevărații oameni de succes constă în faptul că adevărații oameni de succes spun NU la aproape orice”.

Conform principiului lui Pareto, 20% din efort poate produce 80% din rezultate. Cu toate astea, 20% din rezultate consumă 80% efort. Dacă ne concentrăm pe lucrurile importante vom obține 80% din rezultate cu 20% efort și câștigăm și timp. Spune NU sarcinilor care nu-ți aduc rezultate satisfăcătoare!

nu-am-timp-boala-antreprenorilor-002

Gebhard von Hammerstein-Equord, comandantul-şef al Reichswehr (forţele armate germane, din perioada dictaturii lui Hitler), era unul dintre cei mai inteligenţi oameni, fiind cunoscut pentru felul în care îşi dispunea ofiţerii pe front: „Ofițerii inteligenţi şi leneşi, se califică pentru cele mai înalte atribuţii de conducere, pentru că au calmul necesar şi claritatea intelectuală pentru a lua decizii dificile. Celor care sunt proşti şi harnici nu trebuie să li se încredinţeze niciodată vreo responsabilitate, pentru că vor provoca numai rău.

Închei articolul cu alte 3 sfaturi, despre care vom discuta pe viitor și pe care ar trebui cu siguranță să le aplici:

  • Renunță la perfecționism!
  • Nu mai face presupuneri! Testează! Monitorizează Evaluează!
  • Ia-ți timp liber și reflectează!

Dacă ți-a plăcut articolul, lasă-mi un comentariu cu sfatul pe care-l consideri cel mai util!