Marketing Medical: 5 sfaturi esențiale despre culori

Te-ai gândit vreodată că strategiile de marketing medical au legătură cu felul în care folosești culorile pe website-ul tău?

Te-ai gândit vreodată că strategiile de marketing medical au legătură cu felul în care folosești culorile pe website-ul tău?

Că acest lucru poate transmite faptul că ești un medic bun sau nu? Pacienții tăi te consideră un medic bun? Știi că, indiferent dacă ești medic chirurg sau medic stomatoloc, poți influența ceea ce simt oamenii despre tine?

Ei bine, culoarea are un impact semnificativ asupra comportamentului uman. Doctorul are puterea de a influența ceea ce simt oamenii de fiecare dată când îi aud numele.

Ce anume simt oamenii când se gândesc la un doctor?

Că trebuie să dea șpagă?

Că trebuie să li se prescrie rețete?

Că nu au bani să-și cumpere pastile?

Că o să-i doară?

Că o să le curgă sânge?

Educația socială pe care am primit-o ne face să gândim într-un anume fel atunci când avem nevoie de un serviciu. Dar oare nu putem schimba gândurile oamenilor? Nu-i putem face să gândească pozitiv atunci când au de rezolvat o problemă? BA DA!

Sunt 5 culori foarte relevante în domeniul medical. În funcție de felul în care folosești aceste culori, decizi ce anume simt oamenii când îți vizitează site-ul.

  1. Albastru – încredere și siguranță

marketing-medical-exemplu-site-1Albastru este cea mai folosită culoare. Cei mai mari fani ai acestei culori sunt medicii dentiști. Doctorii vor ca paceinții să simtă că sunt pe mâini bune, să lase grijile deoparte. Profesorul Jill Morton, cercetător celebru în psihologie, spune că albastru se află în topul preferințelor în materie de culori. Oamenii asociază, mai mult sau mai puțin conștient, această culoare cu profesioniștii și oamenii cinstiți. De ce ai nevoie de această culoare? Pentru că ea le spune oamenilor să aibă încredere în clinica ta și în doctorii care lucrează acolo.

  1. Alb – lumină și puritate

marketing-medical-exemplu-site-12

Majoritatea site-urilor folosesc foarte mult alb. Site-urile par aerisite, curate și la fel pare și omul sau clinica despre care se vorbește pe site. Oamenii asociază albul cu omul cinstit, pașnic, inofensiv. Medicii care au site-uri albe transmit ideea de curățenie absolută, modern, atitudine deschisă față de pacient. Ei nu au nimic de ascuns și nu se folosesc de trucuri de manipulare. Oanestitatea și transparența sunt cuvintele cu care ei doresc să-și asocieze numele.

  1. Maro – Căldură sufletească și oameni primitori

marketing-medical-exemplu-site-3

Medicii care aleg maroul, bejul, cafeniul sau chiar griul pentru site-ul lor își desfășoară de obicei activitatea în orașele mici. Ei transmit ideea de familie. Această culoare oferă pacientului un sentiment reconfortant, un sentiment de „acasă”.

  1. Verde – conștiinciozitate și prietenie

marketing-medical-exemplu-site-4

Verdele reprezintă ideea de viață, prietenie, natură. Medicii care folosesc această culoare au ca public țintă pacienții interesați de metodele naturale de însănătoșire, de nutriție, de mediu.

  1. Roșu – pericol, durere, mânie

marketing-medical-exemplu-site-5

Folosește-l puțin sau deloc! Să folosești o temă în care roșul predomină, poate fi fatal pentru site și reputația ta. Culoarea roșie este asociată cu sângele și le induce pacienților o stare de panică, teamă. Această culoare nu ajută pacienții, ci îi face să devină iritați, agitați, poate chiar furioși.

Culoarea aleasă trebuie să fie în concordanță cu ceea ce vrei ca pacientul să simtă despre tine. Așadar, nu uita că albastru reprezintă integritate și profesionalism, albul alungă ideea de pericol, maroul îi face să se simtă într-un mediu familial, verdele transmite prietenie, iar roșul simbolizează pericolul.

Strategiile și tehnicile de marketing medical ne învață să folosim corect culorile pentru a ne crea imaginea corectă. Un site de calitate transmite emoții și cum altfel transmiți cele mai intense emoții dacă nu prin culoare?

Citește si „6 greșeli care scad numărul de pacienți”!