Cum alegi culorile potrivite pentru un logo eficient?!

Să înțelegi psihologia culorilor este vital atunci când vrei să creezi un logo eficient. Mintea este foarte receptivă

logo-eficient-123

Să înțelegi psihologia culorilor este vital atunci când vrei să creezi un logo eficient.

Mintea este foarte receptivă la stimuli vizuali, iar culoarea este unul dintre factorii cei mai importanți.

Culoarea este mai importantă decât grafica logoului și amplifică efectele acestuia asupra publicului.

Companiile se folosesc de culori pentru a accentua mesajul și, din acest motiv, cele mai multe își aleg culorile cu mare atenție, apelând la sfaturile designerilor și psihologilor.

Fiecare culoare, inclusiv alb și negru, influențează efectele logoului. Până și pentru umbre trebuie să alegem nuanțele cu atenție.

Culorile luminoase și îndrăznețe atrag atenția, însă pot fi obositoare. Tonurile discrete transmit o imagine mai sofisticată, de bun gust, dar pot fi ignorate mai ușor.

Există logouri multicolore, cum ar fi logoul de la Google, logoul Windows sau cel al brandului eBay. Și dau rezultate excelente. Logourile multicolore transmit ideea de diversitate, transmit faptul că aceste companii oferă o gamă largă de produse și servicii.

Companii multinaționale

În cazul în care vorbim de o companie multinațională, trebuie să alegem culorile cu și mai multă grijă. Există diferențe culturale în interpretarea culorilor și neatenția ne poate reduce considerabil numărul de clienți. De exemplu, în China roșu reprezintă norocul, în India albul este culoarea morții și a doliului.

Ceea ce trebuie să facă o culoare, este să îmbunătățească și să întărească designul logoului, nu să îl definească.

„Culorile sunt primele pe care le remarci la un logo, ele sunt primele care ne ajung la creier. Abia apoi vezi forma logo-ului, semnele, topografia.” –  Paula Rupolo

Paula Rupolo a schimbat culorile în logourile unor branduri mari pentru a vedea cum anume este influențat comportamentul clienților de către culoarea logoului.

Paula a modificat logoul Coca-Cola folosind culorile de la Pepsi; McDonald’s a împrumutat culorile de la Subway; iar Twitter și Facebook au făcut schimb de nuanțele de albastru.

Fiind branduri foarte cunoscute, oamenii au observant imediat că ceva nu se potrivește.

Specialiștii spun că fiecărei culori îi corespunde o emoție. De exemplu:

  • Verdele simbolizează naturalețea,

  • Roșul semnifică pasiune, urgență,

  • Iar albastru este asociat cu încrederea și calmul.

Când creezi un logo, prima dată te concentrezi pe grafică și abia după aceea setezi culorile și nuanțele potrivite.

Vrei un logo eficient? Poți schimba culorile unui logo și atunci când dorești rebranduirea companiei.

De exemplu, schimbarea culorilor pentru logoul McDonald’s a fost o mișcare de marketing foarte bună. Trecerea la o schemă de culori cu galbem și verde induce idea de ecologic, de „mai natural”.

Totuși, cum alegi culorile potrivite pentru un logo eficient?

Se pare că cele mai folosite de către brandurile mari și cele mai eficiente culori sunt roșu, galben și albastru. Multe dintre cele mai puternice branduri au ales logouri de o singură culoare (Nike, Apple, Coca-Cola).logo-eficient

Tu ce culori ai ales pentru logoul companiei tale?

Beneficiază acum, în mod GRATUIT, de sfatul Emiral Media pentru un logo sau un site mai eficient, completând formularul de pe pagina „Contact”!

Citește și „Brandingul și culorile în industria modei”!