Brandingul și culorile în industria modei

În industria modei sunt utilizate diferite abordări, în funcție de publicul pe care îl vizează compania. Un site

În industria modei sunt utilizate diferite abordări, în funcție de publicul pe care îl vizează compania.

Un site de modă îmbină, de cele mai multe ori, frumosul cu elegantul. Pentru a obține acest efect, companiile armonizează culorile potrivite cu elementele interactive.

Acest articol vizează atât site-urile de modă, cât și revistele online care promovează diferite stiluri vestimentare.

industria-modei
Foarte multe site-uri de modă folosesc imagini mari și clipuri video pe prima pagină, unde elementele persuasive sunt modelele, articolele vestimentare și culorile combinate armonios.

Site-urile de modă au mai multe multe opțiuni și mai multă libertate în ceea ce privește schema de culori folosită. Totul depinde de ceea ce dorește brandul să transmită și cui.

Cele mai recomandate culori, sunt însă albul și negrul. Totodată, site-urile de modă au posibilitatea de „a se juca” cu orice gamă de culori prin intermediul fotografiilor cu articole vestimentare.

După cum am precizat și în articolul „Cum alegi culorile potrivite…”, albul reprezintă ideea de perfecțiune, claritate, moralitate, siguranță, profesionalism, iar negrul ne induce ideea de lux, eleganţă, profunzime, mister, bogăţie, demnitate, putere, prestigiu.

Pentru a înțelege mai ușor, în continuare, voi prezenta câteva site-uri ale unor branduri celebre din industria modei și schemele de culori pe care le-au folosit.

Albul și negrul sunt culorile care predomină pe site-urile acestor branduri de succes. Schemele de culori cu alb și negru crează un aspect elegant. Aceste site-uri evidențiază mai mult produsul decât alte elemente de design.

În general, site-urile care reprezintă un brand sau un designer din industria modei au foarte puțin text, atât pe prima pagină, cât și pe paginile de prezentare a produselor. În schimb, revistele online care conțin știri, informații din domeniul modei beneficiază, în mod evident, de mai mult text.

Unele site-uri din industria modei au pe pe prima pagină o singură imagine mare și un meniu de navigare. Un exemplu de astfel de site este Prada.

Calvin Klein folosește culori deschise pe prima pagină și foarte puțin text, ceea ce crează un aspect aerisit.

Site-ul brandului Tommy Hilfiger este construit pe un fundal alb. Pagina de start include câteva fotografii menite să stârnească interesul vizitatorului.

Prima pagină a site-ului Louis Vuitton are o imagine de fundal mare și un chenar cu mai multe link-uri către site-urile companiei din anumite țări.

Prima pagină a site-ului Victoria’s Secret este realizată pe un fundal alb care contrastează cu nuanțele închise care predomină în fotografiile de prezentare.

După cum observi, site-urile celebre de modă încearcă să se rezume la fundaluri și elemente albe și negre, care să scoată în evidență schemele de culori din fotografiile de prezentare.

Citește și „Ce greșeli fatale de marketing fac brandurile de modă” sau „Cum să folosești eficient instrumentul CALL TO ACTION”!