viteza de încărcare a unui magazin online

Care este timpul de încărcare a magazinului tău online?

Ești retailer? Care este timpul de încărcare a magazinului tău online? Conform unui studiu realizat de Dynatrace, o jumătate

timpul de încărcare a unui magazin online

Ești retailer? Care este timpul de încărcare a magazinului tău online?

Conform unui studiu realizat de Dynatrace, o jumătate de secundă în plus la timpul de încărcare a magazinului online îți va reduce vânzările online cu 10%.

Tu cât timp ai aștepta să se încarce un magazin online înainte să închizi pagina? 10 secunde? 20? Cei mai mulți dintre noi nu așteptăm nici măcar 3 secunde. Suntem atât de grăbiți încât pornim imediat în căutarea altui site. Pentru tine, retailerul, asta înseamnă o mulțime de vânzări ratate.

Știai că viteza de încărcare a magazinelor online din România (8,4 secunde) este sub media vitezei de încărcare a magazinelor online din restul Europei (4-5 secunde)? Sau că media vitezei de încărcare a celor mai mari și mai cunoscute magazine online din România variază între 3 și 6,5 secunde, deși Google recomandă ca timpul de încărcare a unui site să nu depășească două secunde?

Ei bine, cu toții știm că suntem una dintre țările cu cea mai bună conexiune la internet, dar se pare că doar 13% dintre magazinele online românești se încarcă în mai puțin de 2,5 secunde (exemple de site-uri care se încarcă în 2 secunde: New Balance, Pantofi Mag).

Comparând performanțele noastre cu cele de pe alte continente, vom vedea că:

  • Cel mai mare magazin online din Statele Unite, Amazon.com, se încarcă în 2,16 secunde; media de încărcare a paginii de start a magazinelor online din State fiind de 3,9 secunde.
  • Media de încărcare a magazinelor online din Australia a crescut în ultimul an de la 5,4 secunde la 8,2 secunde.

timpul-de-incarcare-giraful-emiral

Chiar poate o fracțiune de secundă să facă o diferență atât de mare în privința vânzărilor?

Da. Nordstrom, un retailer de modă cunoscut în America de Nord, a simțit asta pe propria-i piele atunci când timpul de încărcare a magazinului său online a crescut cu o jumătate de secundă. Acest lucru i-a scăzut vânzările cu 11%. Iar dacă vânzările tale anuale depășesc 14 miliarde de dolari ($), cei 11% reprezintă pierderi în valoare de zeci de milioane de dolari.

O cabină de probă virtuală pare o idee genială la prima vedere, însă, la Nordstrom nu a funcționat pentru că a crescut timpul de încărcare a site-ului.

Timpul de încărcare variază de la un magazin la altul, în funcție de funcționalitățile folosite, complexitatea slideshow-ului (așa-numitul „slider”), numărul de imagini care nu sunt optimizate corect, tipul de live-chat utilizat și așa mai departe.

Deși este important să le oferim utilizatorilor o experiență interactivă pe site, nu trebuie să uităm de faptul că această experiență devine neplăcută dacă aceștia trebuie să treacă prin „chinurile așteptării”.

Acordă importanța necesară site-ului tău și nu uita că cea mai bună reclamă este aceea făcută de clienții mulțumiți!