marketing-1234

Strategii de Marketing: 5 metode rapide prin care să-ți îndepărtezi clienții.

Când vrei să-ți dezvolți compania și să crești veniturile, departamentul de marketing tinde să invoce diferite oferte, să

Când vrei să-ți dezvolți compania și să crești veniturile, departamentul de marketing tinde să invoce diferite oferte, să organizeze concursuri, să reducă prețurile în anumite perioade și multe alte tehnici pentru a crește audiența cât mai repede. De când au început să ia amploare campaniile de relații publice în România, majoritatea persoanelor din mediul business au început să creadă că imediat ce oferi ceva gratis, te vei alege cu foarte mulți clienți noi și dezvoltare pe termen lung. Dar lucrurile nu decurg întotdeauna așa. Am văzut de multe ori dezamăgirea în ochii afaceriștilor când campaniile și promoțiile lor eșuau.

strategii-de-marketing-2

Uite 5 metode prin care campaniile tale de marketing vor eșua lamentabil! Cum și de ce să le eviți!

  1. Necesitatea completării formularului de înregistrare încă de la început

Oamenii urăsc să completeze chestii. Îmaginează-ți că un „tip nou” intră pe site-ul tău. Nici nu te-a cunoscut bine și tu deja îi ceri ceva: să se înregistreze.  Din acest punct de vedere, există 3 variante prin care le poți prezenta vizitatorilor ofertele tale:

  • Clienții trebuie să se înregistre pentru a putea vedea ofertele;

  • Clienții vor vedea ofertele și apoi sunt rugați să se înregistreze;

  • Clienții pot vedea ofertele fără a fi nevoie să completeze vreun formular.

Cel mai recomandat este ca echipa ta de marketing să testeze toate cele 3 variante și să decizi ulterior care este varianta care se potrivește cel mai bine categoriilor tale de public.

  1. Vizitatorii nu știu să utilizeze site-ul

Mai ții minte când îți ziceam că site-ul tău trebuie să fie atractiv și foarte ușor de utilizat? (Citește și „5 motive pentru care utilizatorii preferă website-ul tău” sau „Magazinul online mobile friendly îți aduce mai multe vânzări”!)

Uite ce trebuie tu să reții (pentru început):

Trebuie să ai un site atractiv, organizat și să poți ajunge oriunde pe site din maxim două click-uri!

strategii-de-marketing-3

  1. Procesul de înregistrare este prea lung

Dacă îți dorești ceva și unul dintre cei care îți pot oferi acel lucru îți pune foarte multe bariere, ce faci?

Uite cum stă treaba: dacă un client pierde prea mult timp sau știe că trebuie să piardă prea mult timp pentru a beneficia de ceva, își va pierde și interesul.

Oferă oamenilor variante cât mai simple de a ajunge la ofertele tale, iar atunci când te decizi să folosești autentificarea cu Facebook, gândește-te și la persoanele care nu folosesc această rețea de socializare.

PS: Încearcă să împarți formularul în mai multe secțiuni și începe cu numele și adresa de email. Dacă utilizatorul iese din site, măcar vei avea ocazia să îl contactezi prin email și să îl încurajezi să te mai viziteze.

  1. Premiul nu este tentant

Premiul pe care îl vei oferi va avea un impact extraordinar asupra performanțelor promoției. Dacă premiul nu este în concordanță cu audiența pe care o targhetezi sau nu se ridică la înalțimea așteptărilor publicului, atunci rezultatele vor fi și ele scăzute.

  1. Marketing de slabă calitate

Să faci o campanie de marketing pentru concursul pe care îl organizezi este foarte important. De aceea planul și, mai ales, mesajul trebuie construite corect, cu mare atenție la detalii. Motivul pentru care promoțiile nu au rezultatele dorite este faptul că oamenii care se ocupă de promovare nu înțeleg că postările de pe Facebook sau Twitter nu sunt suficiente. Trebuie să le trimiți emailuri, să îi încurajezi să sharuiască, să își exprime părerile prin comentarii, să recomande promoția ta prietenilor sau cunoștințelor și așa mai departe.

strategii-de-marketing-giraf-1

Mai mult decât atât, primul lucru pe care îl face un specialist în marketing este să targheteze corect publicul vizat. Nu încerca să determini pe toată lumea să-ți acceseze site-ul, pentru că rezultatele nu te vor mulțumi!

Lasă-mi, te rog, un comentariu cu numele unei campanii de marketing care ți-a plăcut și gândește-te ce anume le-ar plăcea clienților tăi!