reorganizarea-corporativa-de-succes-001

Reorganizarea corporativă de succes

La români, noțiunea de „afacere” este strâns legată de termeni precum „milioane de euro”, „casă de vacanță”, „excursii

reorganizarea-corporativa-de-succes-001

La români, noțiunea de „afacere” este strâns legată de termeni precum „milioane de euro”, „casă de vacanță”, „excursii scumpe”, „mașini de lux” și așa mai departe. CEO-ul nostru vrea să fie bogat și cu efort minim. Iar dacă vede că nu e așa de simplu precum pare, o dată la vreo 2 ani, se trezește cu o poftă exagerată de schimbare și se apucă să reorganizeze lucrurile în firmă.

Am înțeles că vrei mai mulți bani. Dar când ți-ai pus ultima dată problema sănătății companiei tale? Când ai investit cu adevărat timp, energie și bani în eficientizarea funcționalității acestui business?

Îmbunătățirea structurii este o modalitate eficientă de a debloca potențialul afacerii tale și de a obține performanțe mai bune. De ce preferăm totuși calea simplă ineficientă?

Ce facem când lucrurile nu merg cum ar trebui? Reactualizăm prețul? Îmbunătățim strategia de comunicare? Actualizăm portofoliul pe site? Angajăm specialiști noi? Schimbăm sediul? Și de unde știm că luăm deciziile corecte?

Până și pe cei de la Nokia sau Caterpillar îi mai apucă cheful să revizuiască organizarea, dar cu siguranță termenul de reorganizare are altă semnificație la ei.

Ce știu reorganizatorii care aduc succesul marilor companii și tu nu știi?

Să reorganizezi o afacere nu înseamnă doar să schimbi câteva linii și să desenezi câteva căsuțe în plus pe organigramă. Lucrurile sunt mult mai complicate. A venit vremea să punem accent pe calitate.

Să fie totul mai simplu, uite 4 procese importante pe care trebuie să te concentrezi pentru reorganizarea eficientă a businessului:

  • pregătirea managerilor și specialiștilor pentru a lua cele mai potrivite decizii;
  • crearea unor procedee care accelerează procesul de luare a deciziilor fără a afecta calitatea acestora;
  • îmbunătățirea funcționalității organizației astfel încât aspectele importante să fie gestionate corect și de către persoanele potrivite;
  • eficientizarea procesului de implementare a unei sarcini (implementare rapidă și la calitate maximă).

De ce sunt deciziile atât de importante?!

Azi dimineață, îmi savuram cafeaua cu Mihai și, tot discutând problemele reorganizării, mi-am dat seama că ne credem maeștri în afaceri până dăm de oamenii sortiți să ne arate cât de multe mai avem de învățat.

Tot analizând diferite procedee de optimizare a procesului decizional, Mihai îmi povestește momentul în care tatăl său l-a pus să rezolve următoarea problemă:

Ești într-o mașină cu două locuri, pe un drum pustiu și, la un moment dat, vezi 3 persoane înghețate lângă o mașină avariată. Cei 3 sunt: prietenul tău din copilărie, o bătrânică și o fostă iubită de care încă mai ești îndrăgostit. Deși nimeni nu este rănit, nu aveți semnal. Cum procedezi să ajungeți toți 4 în oraș?

De aici a pornit o discuție despre afaceri și organizare, care m-a făcut să-mi dau seama cât de mult folosim intuiția și cât de puțin ne bazăm pe logică în luarea deciziilor importante.

Performanța unei organizații nu este altceva decât suma deciziilor luate. O nouă organigramă nu va face diferența decât dacă această schimbare duce la decizii mai bune, care sunt implementate mai bine, mai calitativ, mai rapid.

Decizia este unul dintre cele mai importante elemente și reorganizarea corporativă ar trebui să vizeze rezolvarea acestui aspect înainte de toate. Ceea ce-ți recomand este să nu pierzi din vedere sănătatea și integritatea companiei – lucruri pe care vrei să le transmiți clienților tăi.

Einstein spunea că „Puterea exemplului nu este doar o forma de educație, ci este SINGURA”. Așadar, te anunț că și la noi dezvoltarea e în floare. De curând am îmbunătățit strategia de marketing pe anul 2016 și am înființat Departamentul de Comunicare, care va munci din greu pentru a transforma relația cu tine într-o prietenie remarcabilă.

Îți urez sărbători fericite alături de cei dragi și nu uita să-ți impresionezi clienții de Paște!