Ești din industria fashion și ești în Social Media?

Te-ai gândit vreodată cum să folosești Social Media la potențial maxim pentru a-ți promova afacerea? Dacă ești din

Te-ai gândit vreodată cum să folosești Social Media la potențial maxim pentru a-ți promova afacerea? Dacă ești din industria fashion ai toate șansele să dai lovitura prin intermediul rețelelor sociale. Însă este esențial să respecți câteva reguli care să te propulseze cât mai rapid în top!

engament-facebook

1. Produsele tale sunt purtate de oameni! Da, ai nevoie să comunici și vizual acest lucru. Faptul că postezi fotografii cu niște bluze sau rochițe aranjate atent pe un umeraș nu va convinge pe nimeni. Cei care te urmăresc vor să vadă în ce context pot purta produsele tale, cu ce ocazie își pot pune modelul acel de colier. Iar pentru asta e necesar să investești în ședințe foto profesionale în care să expui anumite item-uri și să le pui în valoare. Dacă vinzi încălțăminte, spre exemplu, arată-i publicului care te urmărește cum să poarte pantofii respectivi, în ce context social se potrivesc și ce ținută pot adapta modelului ales .

2. Fii la curent cu ce se întâmplă în industria fashion. Dacă pe pagina ta nu pot găsi altceva în afară de propriile tale produse, postate repetitiv zile în sir, nu am cum să capăt încredere. Asta pentru că nu știu cu ce te asociezi, ce te inspiră sau ce categorie de public vizezi. Este foarte util să diversifici conținutul din Social Media. Dacă ești în fashion, înseamnă că „you know how to fashion” și trebuie să transmiți asta celor care te urmăresc. Învață-i cum să poarte o anumita haină, ce culori sunt în trend sezonul acesta, cum ar trebui să arate o ținută de seară impecabilă s.a.m.d. Astfel le vei câștiga încrederea.

3. Încearcă pe cat posibil să respecți regula 80/20. Adică 80% entertainment, 20% sales. Asta se leagă puțin și de punctul de mai sus, în sensul în care e de dorit să nu își împodobești pagina doar cu propriile tale produse. Oamenii te vor urmări și pentru că interacționezi cu ei și pot afla ceva de la tine. Arata-le că te interesează opinia lor. Creează postări în care să abordezi subiecte unde ei se pot implica măcar cu un răspuns, dacă nu cu o opinie. în acest fel vei demonstra că ești deschis comunicării și că ești o persoană reală care își promovează afacerea intr-un mod cat se poate de „social friendly”. Ca de asta se numește SOCIAL MEDIA.

4. Actualizează-ți pagina în timp real. Dacă îți creezi o relație cu cei care te urmăresc, e vital să menții acea relație. Nu poți să postezi o data pe săptămână și să te aștepți să ai rezultate. Asta pentru că dacă nu dai de veste, vei fi uitat. Simplu! Tine-ți prietenii la curent cu activitățile pe care le ai, ce te preocupă sau ce s-a mai întâmplat nou în magazinul tău. Dacă ai o clientă care tocmai și-a achiziționat ceva și e mulțumită, scrie despre asta. Pune fotografii cu ea imbricată în acea rochie sau purtând perechea de pantofi tocmai aleasa. Participă la evenimente fashion și împărtășește-le clienților (actuali și potențiali) experiența ta. Colaborează cu bloggeri fashion și promovează-ți produsele și prin ei. Sau, de ce nu, lansează-ți propriul blog!

5. Fii atent la calitatea informațiilor și a materialelor grafice care le însoțesc. Este esențial să ai un vizual atractiv și o grafică profesională. Acestea vor dovedi că nu ești amator și îți respecți potențialii clienți. Nu poți să postezi o fotografie „în ceață” sau de o calitate îndoielnică (făcută într-un spațiu insuficient iluminat, mișcată, etc) și să te aștepți ca oamenii să interacționeze cu acea postare. Suntem în 2015. Calitatea informațiilor trebuie să fie cat mai ridicată pentru a putea ieși în față și a te diferenția de competiție. Marile branduri din fashion sunt un exemplu în acest sens. Partea de copyright merge mână în mână cu partea de vizual și totul este echilibrat.

6. Concentrează-te pe un engagement cat mai mare raportat la numărul de like-uri pe pagina. Engagementul reprezintă raportul dintre numărul persoanelor care au văzut postarea și numărul celor care au interacționat cu aceasta (like, comment, share). Ei bine, dacă tu ai 5000 de like-uri pe pagina și 1 like/postare, asta înseamnă că ceva nu merge bine și nu respecți unele dintre regulile enumerate mai sus. În schimb, dacă ai 200 de like-uri la o postare, asta înseamnă că oamenii te urmăresc pentru că le oferi ceva util. Iar dacă vor considera informațiile postate de interes pentru prietenii lor, primești share, ceea ce „se traduce” printr-un ajutor gratuit în promovarea afacerii.

În concluzie, drumul tău spre succes poate fi foarte simplu. Asta dacă te concentrezi să bifezi regulile prezentate menționate mai sus. Rezultatele nu vor veni peste noapte, însă poți fi sigur că odată ce ți-ai câștigat popularitatea, va fi foarte simplu să convertești cat mai mulți vizitatori în clienți fideli. E simplu. Totul sta în a fi friendly.