de-la-afacere-la-branding-cum-creezi-un-brand-013

De la afacere la branding. Cum creezi un brand?

Ai un produs mișto, iar acum ai nevoie de un brand mișto. Cei mai mulți oameni, când aud

de-la-afacere-la-branding-cum-creezi-un-brand-013

Ai un produs mișto, iar acum ai nevoie de un brand mișto. Cei mai mulți oameni, când aud cuvintele brand sau branding, se gândesc la logo-uri, dar brandingul este mult mai mult decât atât.

Un brand are ADN, personalitate, identitate și așa mai departe. Brandul este esența produsului, iar logo-ul este o mică parte a acestui ansamblu complex de elemente.

Lasă-mă să-ți spun câteva lucruri pe care nu le cunoști despre branding!

  • Tu, compania, creezi produsul, dar consumatorii îl transformă într-un brand. Totuși, tu ești cel care îl definește și îl dezvoltă.magazin-online-newbalance
  • Produsul poate fi copiat, poate fi înlocuit, dar brandul este unic. Poate găsim și pantofi sport ieftini și calitativi, dar nu au același succes ca adidașii New Balance.
  • Produsul se învechește, se demodează, se înlocuiește cu altul; dar brandul poate fi nemuritor.

Spre exemplu, brandul Elvis Presley este nemuritor, oamenii îi ascultă în continuare muzica și vorbesc ore întregi despre el; însă nimeni nu mai cumpără casete sau discuri pick-up special pentru a asculta muzica lui.

  • Produsul este important din clipa în care l-ai creat, brandul devine important în timp.

Mai exact, când lansezi un produs nou, deja îi știi utilitatea și îți este ușor să le explici asta consumatorilor, pentru că fiecare produs are funcțiile lor specifice. Cu toate acestea, un brand este lipsit de sens, până când consumatorii nu intră în contact cu el, își formează o părere ș.a.m.d. De aceea, atunci când creezi un brand, sunt foarte importante: coerența și perseverența. Trebuie să investești timp și efort pentru a-ți convinge consumatorii să creadă în brandul tău.google-de-la-afacere-la-branding-cum-creezi-un-brand-014

Google este un exemplu potrivit. A dat lovtura lansând un produs simplu: un motor de căutare. Produsul a fost foarte util și important pentru consumatori încă de la început, deoarece îi ajuta să găsească informații rapid.

Cu toate acestea, brandul Google nu a devenit semnificativ imediat; înainte ca acest lucru să se întâmple oamenii au folosit motorul de căutare, au experimentat și s-au convins că este un motor de căutare mai bun, au prins încredere ș.a.m.d. Astăzi, când Google lansează un produs nou, oamenii sunt foarte receptivi și imediat încearcă acel produs, deoarece au încredere în brandul Google.

7 pași esențiali pe care trebuie să-i urmezi când vrei să creezi un brandde-la-afacere-la-branding-cum-creezi-un-brand-01

  1. Faci o analiză de piață și găsești o oportunitate de business;
  2. Depui toate eforturile necesare pentru a înțelege cât mai bine consumatorul, obiceiurile de consum;
  3. Dezvolți strategia de brand și de produs;
  4. Concepi identitatea brandului;
  5. Testezi produsul;
  6. Dezvolți planul de comunicare și de lansare;
  7. Monitorizezi, evaluezi, înveți din greșeli și așa mai departe.

Putem privi brandul este o particulă care există în ADN-ul fiecărui produs.

de-la-afacere-la-branding-cum-creezi-un-brand-012

Mai jos îți prezint 7 lucruri esențiale despre brandul tău, pe care trebuie să le comunici publicului:

  1. Misiune: motivul pentru care există organizația (15-25 de cuvinte);
  2. Viziune: Ceea ce organizația dorește să devină și felul în care îi inspiră pe oameni (7-15 cuvinte);
  3. Valori: Lucrurile în care crede organizația și cum crede ea că ar trebui oamenii să se poarte (5-10 valori);
  4. Esența brandului: ADN-ul brandului, ceea ce există în fiecare produs sau serviciu creat de organizație. Exemplu: „Detaliile fac diferența” (3-5 cuvinte);
  5. Angajamentul: unul sau două lucruri foarte importante pe care organizația le promite și le respectă față de public. Cel mai des angajamentul are forma următoare „Doar [numele brandului] oferă [unul sau două beneficii] celor [publicul căruia brandul se adresează]”;
  6. Personalitatea brandului: descrie brandul ca și cum ar fi o persoană (7-12 calități);
  7. Arhetipul: Cum anume este brandul un exemplu pentru societate (o frază despre comportament, motivații).

De ce? Cum? Ce anume?

Întrebarea la care trebuie să răspunzi, înainte de a acționa în vreun fel, este: „De ce faci asta?”. Dacă îți este clar ce anume vrei să faci, ești perseverent și nu renunți ușor, succesul va fi de partea ta.

Se spune că a construi un brand durează între 2 și 5 ani, dar nu este o regulă. De asemenea, pentru a crea un brand de succes poți investi 500 de lei sau poți investi câteva mii de euro.

Îți recomand și articolele:

Te-ai săturat de anonimat? LikedIn: de la afacere proastă la succes!

La revedere, Reclamă Agresivă! Hello, Marketing Inteligent!

Nu am timp – boala antreprenorilor!