Cum se face SEO în 2013

Strategiile SEO au evoluat extrem de mult in ultimul an, mai ales dupa cele doua update-uri importante ale

Strategiile SEO au evoluat extrem de mult in ultimul an, mai ales dupa cele doua update-uri importante ale Google: Panda si Penguin. Zi de zi Google devine din ce in ce mai inteligent si specialistii SEO au fost nevoiti sa isi modifice toate strategiile si practicile pentru ca site-urile pe care le administreaza sa nu fie penalizate si pentru a avea in continuare rezultate bune in cautarile Google.

seo-2013

Iata cativa pasi de urmat, un mini ghid SEO care va va ajuta sa imbunatatiti rezultatele organice. Fie ca faceti SEO personal, fie ca doriti sa angajati o firma SEO din Romania care sa va ajute la aceasta activitate, urmatoarele sfaturi va vor fi de folos.

1. Analiza SEO

Nu incepeti optimizarea SEO fara o analiza temeinica. Este pasul care va poate ajuta sa treceti de la rezultate SEO mediocre la rezultate SEO foarte bune. Analizati cuvintele pentru care doriti sa apareti in motoarele de cautare. In primul rand ele trebuie sa aiba un volum de cautare indeajuns de mare incat sa aduca vizitatori pe site. Omptimizarea pentru cuvinte cu volum de cautare mic, nu face decat sa va iroseasca eforturile si resursele.

Dupa ce ati ales un numar de cuvinte care vi se par apropiate topicului despre care vreti sa scrieti, trebuie sa analizati pentru fiecare dintre ele competitia in cadrul cautarii Google. Analizati primele 10 rezultate si in functie de: cate de bine este optimizata pagina, Page Rank-ul acesteia, de varsta domeniului, de numarul de linkuri care vin catre pagina si catre domeniu, veti sti ce strategii SEO vor functiona si cat de greu sau usor va fi sa invingeti concurenta.

2. Continutul

Dupa ultimele update-uri si cu singuranta pentru a nu fi o victima a celor care vor urma trebuie sa aveti continut unic. Pare sa fie una din prioritatile Google. Exista atat de mult continut online duplicat, ca veti fi penalizat daca acesta se regaseste in paginile voaste. Deasemenea strategiile de baza pentru optimizarea SEO on-page raman valabile: cuvintele in url, cuvintele in tilu, in H1 si in primul paragraf din text.

3. Linkurile

Nu exista optimizare SEO si trafic organic, daca nu adaugati linkuri catre site-urile dvs. Noile updaturi Panda si Penguin au adus noi reguli referitoare la linkuri:

  • Diversificarea – linkurile trebuie sa fie din cat mai multe locuri: directoare web, directoare de articole, proprietati web 2.0, social bookmarking, forumuri, comentarii bloguri, filme online, etc. Deasemenea „anchor” textul trebuie sa fie cat mai diversificat.
  • Flux continuu si regulat – linkurile trebuie sa apara in mod constant si regulat, astfel ca daca se inregistreaza o crestere mare (de exemplu apar 1.000 de comentarii pe bloguri, sau linkuri din profile utilizatori forumuri) puteti fi penalizat
  • Semnalele din retelele sociale – Google pune accent in rezultalele sale pe semnalele social media, ceea ce inseamana ca trebuie sa aveti pagini si linkuri Facebook, Twitter si Google Plus

4. Verificare SEO

Dupa ce ati realizat primii 3 pasi nu va asteptati la rezultate SEO imediate. Trebuie sa aveti rabdare. Ele pot aparea in cateva zile, sau in cateva saptamani. Puteti utiliza diferite unelte care va arata cum au evoluat rezultatele dvs. in cautarile Google (de exemplu puteti sa fiti la un moment dat pe pozitie 200, apoi sa urcati pe 100, ca ulterior sa ajungeti in primele 20 de rezultate). Analizati si imbunatatiti. Astfel „Search engine optimization” (SEO) este un process continuu de a face mici modificari la paginile online si a aduce linkuri catre siteurile voastre.

Vazute individual, acestea nu par a avea mare importanta, dar cand ele sunt luate impreuna, vor avea un impact important asupra modului in care utilizatorii acceseaza site-ul si a rezultatelor acestuia in cautarile organice.