Cum să îți definești strategia de branding

Branding-ul este unul dintre cele mai importante aspecte a oricărei afaceri, mare sau mică, B2C sau B2B. O

Bazele brandingului EmiralBranding-ul este unul dintre cele mai importante aspecte a oricărei afaceri, mare sau mică, B2C sau B2B. O strategie eficientă de branding îţi oferă avantaj într-o piaţă tot mai competitivă. Dar ce înseamnă mai exact branding şi ce efecte are asupra business-ului tău?

Într-un mod simplu, brandul tău este promisiunea ta către clienţi. Le spune la ce să se aştepte de la produsele şi serviciile tale şi îţi diferenţiază oferta de cea a competitorilor tăi. Brandul este derivat din tine, din ceea ce eşti în realitate, ceea ce doreşti să fii şi din ceea ce eşti conform percepţiei consumatorilor.

Eşti începător sau experimentat în industria ta? Produsul tău este unul scump, de calitate sau mai ieftin?

Fundaţia brandului tău este logo-ul. Site-ul tău şi materialele promoţionale – în care ai integrat în toate logo-ul tău- comunica detalii despre brandul tău.

Strategia de branding

Strategia de branding se referă la cum, ce, unde, când şi cui plănuieşti să comunici şi să livrezi mesajele brandului tău. Unde te promovezi este parte a brandului tău. Ce comunici vizual şi verbal este parte a strategiei tale de brandind, de asemenea.

Un branding consistent şi strategic duce la o echitate a brandului puternică, asta însemnând că poţi adauga valoare produselor sau serviciilor ce îţi permite să ceri mai mulţi bani pe produsele tale. Exemplul cel mai evident este brandul Coca-Cola. Ei vând un suc acidulat, dar pentru că au un brand puternic, îşi permit să vândă produsul mai scump decât alţi producători de sucuri acidulate.

Definirea brandului

Definirea bandului poate fi o sarcina dificilă, să îţi ocupe timp şi inconfortabilă. Este nevoie să răspunzi la următoarele întrebări:

  • Care este misiunea companiei tale?
  • Care sunt beneficiile şi caracteristicile produselor şi serviciilor tale?
  • Ce cred clienţii şi potenţialii clienţi despre compania ta?
  • Ce calităţi îţi doreşti că ei să asocieze cu compania ta?

Trebuie să faci cercetări. Să afli nevoile, obiceiurile şi dorinţele clienţilor tăi actuali şi potenţialilor clienţi. Şi nu te baza pe ceea ce crezi tu că gândesc ei. Trebuie să ştii ce gândesc.

O dată ce ţi-ai definit brandul, cum faci să îl promovezi? Iată câţiva paşi:

  • Fă rost de un logo grozav. Plasează-l peste tot.
  • Definește-ţi mesajele brandului tău. Ce mesaje-cheie doreşti să comunici despre brandul tău? Fiecare angajat al tău ar trebui să fie conştient de caracteristicile brandului.
  • Integrează-ţi brandul. Brandul trebuie integrat în fiecare aspect alt afacerii tale – cum răspunzi la telefoane, ce accesorii au agenţii de vânzări la întâlniri, semnătura de e-mail etc
  • Creează o “voce” a companiei tale care să îţi reflecte brandul. Această “voce” ar trebui să se aplice tututor materialelor de comunicare scrise şi încorporată în imaginile materialelor, atât online cât şi offline.  Este brandul tău friendly? Foloseşte un limbaj simplu. Are un stil elegant? Atunci foloseşte un limbaj formal. Tu decizi.
  • Alege un motto. Alege un motto memorabil, o declaraţie sinceră şi concisă care captează esenţa brandului tău.
  • Fii sincer. Clienţii nu vor reveni şi nu te vor recomanda la rândul lor dacă nu livrezi ceea ce promite brandul tău.