Ce este dropshippingul? Cum să ai magazin online cu investiție mică?

Dropshippingul este metoda de intermediere prin care un magazin online pune la dispoziția clienților produse din alte magazine.

Dropshippingul este metoda de intermediere prin care un magazin online pune la dispoziția clienților produse din alte magazine.

Tu, ca proprietar al magazinului online nu trebuie să cumperi produsele și nici să le depozitezi la tine. Pentru a vinde, nu trebuie decât să afișezi poza produsului și prețul la care vrei să-l vinzi. Oamenii vor comanda produsele, le vor plăti, după care tu transmiți comanda furnizorului, o plătești, iar acesta va expedia produsele cu datele magazinului tău, direct la adresa clientului.

ce-este-dropshippingul-cum-sa-ai-magazin-online-cu-investitie-mica-3

De asemenea, nici plata ramburs nu constituie o problemă. Curierii îți permit să specifici o altă adresă pentru ramburs (cash) decât cea de expediție.

Dacă vrei să elimini problema cu rambursul la o anumită adresă, există și varianta cu ramburs în Cont Colector, care este foarte simplă și rapidă. Mai exact, rambursul va fi livrat în contul tău (prin serviciul Cont Colector) sau livrat la adresa specificată (în cazul rambursulu cash) în maxim două zile lucrătoare din momentul livrării.

Nu este obligatoriu să folosești sistemul dropshippingul cu toți furnizorii. Poți folosi acest sistem cu doar 90% dintre furnizori și să funcționeze perfect.

Singurele dezavantaje ale acestui sistem sunt:

  • ce-este-dropshippingul-cum-sa-ai-magazin-online-cu-investitie-mica-5

    faptul că trebuie să convingi furnizorii să livreze în numele tău;

  • faptul că trebuie să convingi furnizorii să lucreze cu facturile emise de tine;

  • faptul că trebuie să convingi furnizorii să accepte un termen de plată de minim 7 zile;

  • faptul că trebuie să convingi furnizorii să accepte politica de retur;

  • faptul că trebuie să convingi furnizorii să suporte costurile de curierat în cazul garanției (așa spune legea și așa ar trebui să facă).

De asemenea, trebuie să specific că și în cazul în care furnizorul acceptă toate condițiile de mai sus, trebuie neapărat să încheiați un contract (asta pentru a te asigura că se și implementează ce ați stabilit).

Te atenționez, însă, că trebuie să ai răbdare. Cu unii furnizori poți duce o muncă de convingere de câteva luni. Important este ca la finalul acelor luni tu să te alegi cu un contract care să-ți convină.

Și discuțiile despre comision vor putea fi dovedite tot prin intermediul unui contract (contract de comision).ce-este-dropshippingul-cum-sa-ai-magazin-online-cu-investitie-mica-4Un sistem mai simplu de dropshipping, care merge implementat la început, este acela în care comenzile sunt transferate la furnizor.

Furnizorul se ocupă singur de toate procedurile și tu te alegi la sfârșitul tranzacției cu un anumit „comision”.

Mai exact, tu iei diferența de bani dintre prețull en-gros și prețul en-detail. În acest caz, banii merg la producător/furnizor, iar tu îi ridici de acolo.

Trebuie să implementezi, totuși, un sistem prin care comenzile sunt date mai departe, iar tu poți avea informații în timp real despre livrările care se fac și plățile făcute. Dar și în acest sens s-au găsit soluții. Spre exemplu, firmele de curierat atribuie un număr/cod fiecarui pachet și cu acel cod si alte câteva informații, poți urmări online unde se află pachetul, cât mai durează cu aproximație până la livrare și dacă livrarea s-a efectuat.

Nu trebuie să îți faci griji dacă ești novice în E-commerce. Pe blogul Emiral Media găsești o mulțime de sfaturi despre magazinele online și sistemul drop&ship, care să te îndrume în desfășurarea acestui proces.

Când ai o nelămurire, trebuie doar să soliciți o oră de consultanță cu specialiștii în marketing de la Emiral Media sau să cauți răspunsul pe blog. Cu ajutorul căsuței „caută”, vei putea găsi zeci de articole pe blogul nostru, care să răspundă rapid întrebărilor tale.