Ce date din Google Analytics ar trebui urmărite constant

Multe cercetării în domeniul marketingului au arătat că 95% din companii eşuează când e vorba să împlinească aşteptările

google-485611_1920Multe cercetării în domeniul marketingului au arătat că 95% din companii eşuează când e vorba să împlinească aşteptările consumatorilor.

Clienţii şi potenţialii clienţi îşi doresc servicii diferenţiate şi experienţe personalizate. Organizaţiile care dezvoltă strategii focalizate pe dorinţele clienţilor vor avea succes. Studierea datelor din Google Analytics sau din Facebook Insights este o cale spre a cunoaşte cine sunt clienţii tăi, ce preferinţe au ei și ce trebuie să mai îmbunătățești pe site.

Care sunt cele mai valoaroase informaţii pe care o companie le poate află din analytics și ce date ar trebui urmărite în mod special?

1.Locaţia audienţei

Multe persoane nu se uită la locaţia audienţei, dar pentru o afacere mică aceste date contează. Ele pot ajuta compania să îşi targeteze mai bine strategia de marketing. Bineînţeles asta nu înseamnă  că traficul din afară locaţiei targetate ar trebui ignorat pentru că acesta poate ajuta la extinderea zonei de vânzări.

2.Comportamentul audienţei

O companie poate vedea cât a stat un vizitator pe o pagină şi câte şi care pagini au fost accesate. Aceste date indică cât de bine este captată atenţia audienţei. Pe paginile cel mai des vizitate pot fi puse butoane de „call to action” sau link-uri pentru a încuraja vizitatorii să acţioneze într-un fel sau altul.

3.Traficul de pe dispozitivele mobile

În ultimii ani, traficul pe dispozitivele mobile a crescut, astfel a devenit o valoare ce trebuie urmărită constant. Mai ales pentru că rankingul pe Google va fi afectat dacă nu ai un site responsive pentru dispozitivele mobile. Timpul petrecut pe site având ca sursă un dispozitiv mobil poate indica dacă utilizatorul are o experienţă plăcută la tine pe site. De pe un site care nu este optimizat pentru mobile un utilizator va pleca destul de repede.

4.Traficul de pe reţelele sociale

Dacă te promovezi pe mai multe reţele sociale, trebuie urmărit traficul pentru a vedea care reţea socială funcţionează mai bine pentru tine. De asemenea, Facebook îţi oferă rezultatele campaniilor şi poţi targeta specific cine să îţi vadă reclamele.

5.Bounce rate

Când promovezi o anumită pagină din site, trebuie să urmăreşti ce bounce rate ai. Bounce rate-ul reprezintă o acţiune a utilizatorului care implică părăsirea site-ului respectiv. Este raportul de vizitatori al unei pagini din site-ul tău cu numărul total de vizitatori al site-ului. Acesta este un indicator important pentru a măsura eficienţa şi performanţa site-ului. Cu cât bounce rate-ul este mai mare procentual, cu atât pagina respectivă este slabă calitativ, vizitatorii nefiind interesaţi de informaţiile găsite acolo, ceea ce înseamnă că trebuie să faci nişte modificări.

6.Căutările efectuate pe site

Aceste date îţi pot indica dacă vizitatorii caută alte informaţii care nu se regăsesc pe site-ul tău. Dacă aceste căutări au legătură cu domeniul tău poţi posta conţinut mai interesant şi pe placul vizitatorilor. Dacă aceste căutări nu au nicio legătură cu site-ul, atunci ar trebui să îţi optimizezi mai bine cuvintele cheie.