marketing-12

Ce Buget trebuie să investim în Marketing?

Ca om de afaceri, știi că pentru a avea o afacere de succes, oamenii trebuie să știe cine

Ca om de afaceri, știi că pentru a avea o afacere de succes, oamenii trebuie să știe cine ești și ce oferi. Cu alte cuvinte, ai nevoie de un plan bun de marketing și de o implementare corectă a acestuia. Cât de mulți bani ar trebui să cheltuim în marketing?marketing-12

Ce intră într-un buget de marketing?

Un buget de marketing acoperă, de obicei, cheltuielile pentru promovare, publicitate și relații publice. Fiecare buget de marketing variază în funcție de dimensiunea afacerii, de vânzările anuale și de cât de mare este concurența.

Investițiile în marketing variază de la 1% din totalul banilor obținuți din vânzări și 30%. Însă, sunt și câteva companii care investesc peste 50% din banii obținuți în urma vânzărilor. Acest lucru se întâmplă, de obicei, în primul an al afacerii.

Bugetul total pentru marketing trebuie să includă:

  1. Costuri de design, printare și distribuție pentru materialele printate;

  2. Costurile legate de crearea și întreținerea site-ului;

  3. Costurile pentru relații publice;

  4. Costurile pentru târguri și expoziții sau alte evenimente speciale.

Determină ce sumă de bani atribui fiecărei categorii, dintre cele de mai sus și apoi împarte suma în funcție de pașii pe care îi implică fiecare categorie în parte!

marketing-1

Iată 4 metode aplicate, de obicei, de către echipele de marketing!

  • Procentaj din vânzări

Bugetul de marketing constituit dintr-un anumit procentaj din vânzări este una dintre cele mai populare metode folosite. Oamenii de afaceri investesc în marketing între 9 și 12% din vânzări. Avantajele acestei metode sunt:

  1. Bugetul de marketing nu va scăpa de sub control.

  2. Bugetul de marketing crește sau scade în funcție de veniturile companiei.

  • Bugetul fix

Multe companii aleg să fixeze o anumită sumă pe care să o aloce marketingului. Avantajul principal este că planul de marketing poate fi realizat încă de la începutul anului, fără ca acest lucru să implice modificări mari pe parcurs.

  • Bugetul în funcție de performanțele firmelor concurente

O altă metodă de a determina bugetul pentru marketing este de a analiza felul în care acționează concurența și de a încerca să fim cu un pas înaintea lor. Problema apare atunci când nu se iau în calcul veniturile companiei.

  • Bugetul stabilit în funcție de obiective

Cea mai eficientă metodă de marketing presupune stabilirea obiectivelor și în funcție de acestea să se delimiteze bugetul investit. După realizarea planului de marketing, în funcție de estimările făcute pentru atingerea obiectivelor, specialiștii vor stabili de ce sumă au nevoie pentru a implementa planul.

Cei mai mulți specialiști consideră că aceasta este cea mai eficientă metodă atunci când îți dorești ca planul de marketing să fie cu adevărat eficient.