5 avantaje ale unui chat live pe magazinul tău online

Experții în marketing de la Emiral Media încurajează proprietarii magazinelor online să aleagă cea mai simplă metodă de

Experții în marketing de la Emiral Media încurajează proprietarii magazinelor online să aleagă cea mai simplă metodă de rezolvare a problemelor clienților: implementarea unui chat live pe site! Acest tip de suport este utilizat pentru a oferi răspunsuri clienților în timp real și influențează comportamentul vizitatorului pe parcursul procesului de cumpărare.

Oricine știe cât de enervant este să aștepți minute în șir pentru a primi un răspuns prin e-mail când vrei să rezolvi o problemă. Așadar, nu trebuie să fii expert în marketing pentru a ști că serviciul de consiliere în alegerea produselor joacă un rol important în afaceri. Clienții sunt cei care au posibilitatea de a te recomanda sau de răspândi zvonuri care să afecteze imaginea magazinului tău; ei au puterea de a influența evoluția businessului tău.

Potrivit studiilor din domeniul marketingului online, 68% dintre internauții care cumpără online preferă să aibă posibilitatea de a solicita informații vederea alegerii produselor potrivite.

chat-live-1

Iată 5 avantaje esențiale ale chatului live pe site:

1. Clienții primesc răspunsuri și soluții în timp real

Afacerile de succes iau în calcul comoditatea clienților și, din acest motiv, specialiștii în marketing caută continuu soluții care să facă lucrurile din ce în ce mai ușoare pentru cumpărători.

Cercetătorii spun că 44% dintre persoanele care fac cumpărături online utilizează chatul pentru a cere informații despre produse. Deducem, astfel, că chatul live este unul dintre cele mai importante instrumente ale unui magazin online.

Există două categorii de clienți care solicită ajutorul operatorilor prin intermediul chatului:

  • Potențialii cliențichat-live-3

Cei mai mulți dintre potențialii clienți care folosesc chatul vor să afle mai multe despre caracteristicile produsului sau au probleme în a găsi un anumit produs pe site.

  • Clienții vechi

Aceștia adresează, de obicei, întrebări despre politica de returnare, despre livrarea produsului sau pur și simplu sugerează îmbunătățiri legate de serviciile magazinului online.

Un „cadou” din partea clienților, atunci când aveți implementat chatul live pe site, este feedback-ul imediat.

2. Mai eficient, mai ieftin, mai rapid

Angajații se pot ocupa de mai multe conversații prin chat simultan, lucru care nu este posibil și în cazul consilierii prin telefon.

Un alt avantaj este acela că se economisesc banii pentru returnarea produselor, deoarece șansele ca un client să aleagă produsul corect sunt mai mari atunci când este sfătuit de un reprezentant al magazinului. Așadar, și magazinul și clientul sunt mulțumiți la finalul tranzacției.

3. Avantajul competitiv

În afaceri, concurența crește din ce în ce mai mult. Nu doar afacerile mici au nevoie să se facă remarcate. Iată trei exemple de companii mari care folosesc chatul live pentru a fi cu un pas înaintea concurenței: Apple, Virgin Airlines, Sky.

4. Fidelizarea clienților

63% dintre clienții care folosesc chatul live au tendința de a cumpăra din nou de la magazinul online respectiv. Experții spun că oamenii sunt mai puțin preocupați de prețuri atunci când sunt mulțumiți de felul în care au fost tratați. Consultanța în timp real este șansa perfecta ca magazinul online să creeze o legătură de lungă durată cu clienții.

5. Creșterea ratei de conversie și, implicit, a vânzărilor

Un chat live îi crează clientului sentimentul de siguranță. Faptul că este consiliat de o persoană reală atunci când face cumpărături online îi oferă un plus de încredere și este tentat să cheltuiască mai mulți bani decât intenționa inițial. Creșterea vânzărilor este benefică pentru magazinul online, iar creșterea ratei de conversie înseamnă o creștere și mai mare a vânzărilor pe viitor. Mai multe studii au arătat că instrumentul de chat live crește rata de conversie cu 20-23%.

Sfatul Emiral Media: Atunci când implementezi chatul live pe magazinul tău online, asigură-te că angajații care oferă consultanță prin chat au suficiente cunoștințe despre produse și companie și abilități de vânzări pentru a răspunde elocvent la întrebările clienților.

Citește și „Fă-ți clienții să se simtă în magazinul online așa cum se simt în cel clasic”!